Seriens første FFK-tap

Etter en trist affære gikk Mjølner seirende ut av søndagens kamp på stadion. Bortelaget vant 1-0.

Med syv poeng på tre kamper, har FFK åpnet sesongen positivt. Det samsvarer med en 3.plass så langt, bak Raufoss og Grorud, begge med én kamp mer spilt før dagens batalje mot Mjølner.

Mjølner som på de tre første kampene står med tre poeng, som de rasket med seg sist runde mot Moss. Stian Johnsen og hans disipler var tente på nye poeng da de ankom den vidunderlige vårsola i Østfolds navle - Fredrikstad.

Per Mathias lot Youssef Chaib få sjansen fra start etter den ekstraordinære prosjektilen oppe i vinkelen mot Odd. Foruten Chaib inn fra start fikk de resterende fornyet tillit.

Tafatt omgang

Hjemmelaget gikk i strupen på Mjølner fra første blås. Westgaard ble spilt rundt på kanten av Åsheim, og backen hamret inn et hardt innlegg mot Falk Larsen og Sellin som ikke fikk pirket ballen inn i mål. Et skremselsskudd fra de rødhvite.

Men Mjølner spilte seg inn i kampen, og FFK skapte veldig lite. Alt i alt skjedde det ikke stort mer enn Westgaard sitt innlegg tidlig i omgangen. Solen i plankebyen var det nærmeste publikummet fikk valuta for pengene for i den første omgangen.

Den andre omgangen startet som den første sluttet. Sellin var frempå ved et innlegg, men hull på byllen ble det ikke for hjemmelaget.

Det var det Mjølner som skulle få. Henriksen og Mjølner kontret inn ledelsen, og spissen var sikker alene mot Håvar Jenssen.

Høgmo brukte alle sine tre bytter i et desperat forsøk på å utligne. Men det ville seg ikke. Mjølner forsvarte seg heroisk, og ved ettermiddagens siste pipeblås hadde de scoret flere mål enn hjemmelaget.

Kampfakta:

Fredrikstad FK - FK Mjølner 0-1 (0-0)

Fredrikstad stadion

Tilskuere: 3793