Serieåpning! Idag er vi endelig igang - Er du klar?

På morgenkvisten er 4300 billetter solgt til kveldens serieåpning på Stadion, passerer vi 5000 før kampstart? Se kamptropp her!

Siden 2013 har vi spilt 75 seriekamper på Stadion, alle årene har tilskuertallet vært stabilt på mellom 4000 og 4300 i snitt.
6 ganger har det vært over 5000 tilskuere:

- Kristiansund 5002 tilskuere (2013)
- Tromsø 5005 tilskuere (2014)
- Brann 8281 tilskuere (2015)
- Nes-Sotra 6148 tilskuere (2015)
- Strømmen 7832 tilskuere (2016)
- Start 7722 tilskuere (2017)

At man i første serierunde i 2. divisjon i 2018 har mulighet til å blande seg inn i denne lista med kamper, det er enkelt og greit ufattelig og fantastisk - FOR EN BY! - Sammen skal vi som sitter på tribunen skape knallstemning og starte sesongen med maks støtte til guttane våre!

Billetter til serieåpningen kjøpes her!

Kjøp billetter på Ticketmaster.no eller Fredrikstad Kino.
Eventuelt i billettluka fra klokka 16:00.

Sesongkortholdere som ikke har hatt anledning til å hente kortene sine, enten det er privat eller bedrift, kan hente kortene i billettluka på Stadion fra klokka 16:00.

Asker-statistikk
Asker har i de siste 20 årene vært for det meste plassert enten i 2. divisjon eller 3 divisjon. FFK og Asker møtte hverandre sist i år 2000 når man var i samme 2. divisjonsavdeling.
Asker var i det som i dag heter OBOS-ligaen i 2011, men rykket ned igjen i første sesong, på målforskjell.
Etter dette hadde de et par gode forsøk på opprykk tilbake til toppfotballen, men så i sesongen 2014 gikk alt feil og laget rykket meget overraskende ned til 3. divisjon.
3. divisjon i 2015 ble en parademarsj, og i 2016 og 2017 har de igjen vært med langt opp på tabellen i 2. divisjon.

Både i 2016 og 2017 har Asker gjort det omtrent likt med henholdsvis 43 poeng i 2016 og 47 poeng i 2017.
Verdt å merke seg fra fjoråret er den sterke poengsankingen fra sommeren med hele 35 poeng på de siste 15 kampene.
Et annet poeng å ta med seg er at Asker i fjorårssesongen var avdelingens nest beste bortelag, kun slått med 3 poeng av suverene HamKam.

I vinter har laget brukt tid på å finne formen etter en del utskiftninger fra forrige sesong. Første seier kom mot divisjonskollega Moss 17. mars da de ble beseiret med 1-0. Etter det slo de 3. divisjonslaget Ullern med 5-0, før det ble 4-2 tap mot KFUM i generalprøven.
På totalt 8 treningskamper har Asker dermed 2 seire, 1 uavgjort og 5 tap. Målforskjell i oppkjøringen ble 11-16.

Troppen til serieåpningen
Til kampen har Per-Mathias og trenerteamet med seg en sterk 18-mannstropp, men dessverre uten finske innslag.
Mikko Viitikko har en liten skade og har trent alternativt denne uka, midtstopperen er ventet tilbake allerede til uka.
Joona Veteli har trent mer eller mindre som normalt denne uka, men en vond ankel etter en smell i forrige uke gir smerter og derfor er valget tatt med at han står over denne kampen, for å være klar til Kvik Halden og Moss i kommende uke.

Håvar Jenssen, Aleksander Karstensen, Filip Westgaard, Håvard Åsheim, Mislav Leko, Mads Nielsen, Tomas Lopez Borgersen, Leonard Getz, Ludvig Begby, Eirik Mæland, Thomas Rekdal, Anas Farah, Oscar Lopez Borgersen, Rocky Lekaj, Rino Falk Larsen, Youssef Chaib, Kjell Rune Sellin og Tim Nilsen er derimot klare for kamp og utgjør årets første kamptropp.
Disse 18 er klare til å løpe og kjempe alt de har for FFK!

De med solid lokalkunnskap og over snittet interesse for FFK teller seg fort frem til at hele 11 av de 18 som skal forsvare de røde og hvite fargene er fra Fredrikstad!

Det blir Flomlys, Thunderstruck, For Fredrikstad og herlig stemning som bare vi i Fredrikstad klarer å skape!
Kampstart er 18:00 - VÆR DER!

Sammen er vi sterke!