Seier mot Odd 2!

I en tett kamp mot Odd 2 dro FFK til slutt det lengste strået. Med scoringer av Tim Nilsen og Joona Veteli vant hjemmelaget 2-0!

Med et Fredrikstad på sitt beste inviterte byens fotballag Odd 2 til dyst tirsdag kveld. For kun få uker siden slo klubbens førstelag ut FFK i cupen, og nå skulle altså rekruttene få sin mulighet også.

Laget fra Skien er viden kjent for å produsere gode fotballtalenter, og et 2.lag i PostNord-ligaen sier vel sitt. Odd 2 har fått en helt ok start på sesongen, og er før tirsdagens oppgjør mot FFK på 12.plass.

Høgmos menn var også tvunget til å vinne for å klamre seg fast i toppen av tabellen, med respektable åtte poeng på de fem første kampene.

Målløs 1.omgang

Hjemmelaget gikk ut offensivt, og tok tidlig kommandoen i matchen. Guttane eide mye ball uten å skape det helt store, med unntak av Mislav Leko sin heading på corner som ble stoppet på streken etter få minutter. Den største sjansen var signert Kjell Rune Sellin etter drøye 20 minutter. Spissen ble spilt alene med keeper, men klarte ikke å overliste Viljar Myhra.

Like etterpå testet Rekdal skuddfoten fra 20 meter, men igjen var Myhra på alerten og fikk bokset ballen ut til corner.

Tobias Lauritsen hadde flere store sjanser for bortelaget også, blant annet et frispark Jenssen måtte ut i full strekk på. Lekaj kom inn like før pause, for nok en skade på Anas Farah.

Nilsen med rask scoring

Tim Nilsen ble byttet inn til 2.omgang og etter kun ni minutter på banen ble spissen spilt alene foran Myhra av Veteli. Nilsen hadde få problemer med å sette ballen i nettet. 1-0 til hjemmelaget!

Og mer skulle det bli! Etter et praktfullt forarbeid av Lekaj og Westgaard fikk Veteli ballen på kanten av sekstenmeteren, skjærte innover og banket ballen i nota! Et mesterlig angrep av rødbuksene.

Rødbuksene som enkelt kontrollerte inn ledelsen til tre poeng. FFK var nærmere 3-0, enn Odd var reduseringen.

Neste kamp på stadion er mot Raufoss 3.juni.

Vel møtt - Sammen er vi sterke!

Kampfakta:

Fredrikstad FK - Odds Ballklubb 2 (0-0) 2-0

Fredrikstad stadion

Tilskuere: 3256

Gule kort:

3 min Eirik Mæland, FFK

22 min Rino Falk Larsen, FFK

42 min Bjørn Mæland, Odd

45 min Mislav Leko, FFK

46 min Kevin Egell-Johnsen, Odd

Mål:

54 min Tim Nilsen, FFK