Saki reiser hjem til Helsinki

Den rutinerte midtbanespilleren fikk dessverre aldri vist sin beste side i FFK grunnet en alvorlig kneskade, nå tar finnen med seg familien til hjembyen.

Sakari Mattila har en solid karriere bak seg med blant annet spill i Udinese, Fulham og Sønderjyske. Med en rekke landskamper for Finland var han en stor tilvekst for FFK sommeren 2018. Midtbanemotoren var tilbake fra en langvarig skade og planen var å bygge seg opp igjen i Fredrikstad. Dessverre fikk Sakari en ny alvorlig skade høsten 2018 og dermed har mer eller mindre hele 2019 vært et opptreningsår.

- Det gleder oss stort at Saki har fått en 3 års avtale hjemme i Finland. Han har vært forbilledlig i sitt arbeide for å komme tilbake etter flere år med skader. Vi ønsker han lykke til med både familie og fotball i de tusen sjøers land. Forteller Per-Mathias.

Nå reiser Sakari hjem til hjembyen Helsinki med kone og sine 3 barn. Her har han fått kontrakt med Tor Thodesen sin finske klubb, HIFK, som spiller på øverste nivå i Finland.

- Det ble bare et par av kamper på jakt etter opprykk i min tid i Fredrikstad., og nå måtte jeg ta et valg som fører meg og familien min tilbake til Finland. Da er det rett å si tusen tusen takk for alt! Jeg har blitt utrolig glad i FFK og folk i byen. Det er ikke mange byer i Skandinavia som gir den følelse som mange drømmer om å bli, fotballproff. Det gjør Fredrikstad og den kan alle bekrefte som har hatt den hvite og røde drakten på. Fortsetter den kjærligheten så kommer klubben tilbake på høyere nivå også. Det som klubben har gjort for meg og familien min er noen spesielt. Utrolig støtte når jeg ble skadet og hjelp til å få meg og familien min tilbake på beina. Solidaritet som ikke finnes overalt i fotballverden. Tusen takk FFK og lykke till videre. Avslutter Sakari Mattila.

Vi takker Sakari for tiden i FFK og ønsker han lykke til!