Rekruttene møter Sparta på Stadion

Mens resten av ligaen har spilt 20 serierunder har FFK bare spilt 18. Det samme har Sparta, torsdag kveld spilles den første av to hengekamper mellom lagene denne høsten!

Innviklet nedrykkskamp i 4. divisjon
Rekruttene har fått opp dampen og står med 4 strake seire og har scoret 19 mål mot Østsiden, Ås, Selbak og Idd. Fortsatt er det 6 poeng opp til toppen av tabellen, men laget har to hengekamper å gjøre noe med det.

Torsdag kveld spilles den første av to utsatte kamper mot Sparta. Denne kampen skulle egentlig vært spilt i april, men ble utsatt pga. 1. runde i NM.
Sparta var før sesongen sett på som en liten outsider i teten etter å ha rekruttert mange av spillerne fra det nedlagte a-laget til Borgar. 18 seriekamper senere er det i andre enden av tabellen Sparta kjemper, og de resterende 8 seriekampene må benyttes godt.

Nedrykk i 4. divisjon er ikke rett frem i 2019. I utgangspunktet er det kun 1 lag som rykker ned, men det er flere forbehold til det utgangspunktet.

• Dersom Drøbak/Frogn (9 poeng under streken) rykker ned fra 3. divisjon, så blir det 2 lag som rykker ned fra 4. divisjon.
  • Dersom Østfold taper for Vestfold (vinnerne av 4. divisjon) i kvalifiseringen til 3. divisjon, så blir det 3 lag som rykker ned fra 4. divisjon.
  • Dersom Kråkerøy (4 poeng over streken) rykker ned fra 3. divisjon, så vil Kråkerøy 2 bli flyttet ned i 5. divisjon.

I øyeblikket er det Sparta (15 poeng), Idd (16 poeng) og Selbak (18 poeng) som ligger på de utsatte plassene, Rakkestad (19 poeng) innehar den første sikre plassen.

Unggutta imponerer i skadebonanzaen
Med en ekstraordinær skadeproblematikk i a-troppen denne sesongen har det til stadighet vært et svært ungt rekruttlag som måttet gjøre jobben i 4. divisjon. Forrige rekrutt-tropp mot Idd hadde en snitt-alder på 19.5 år, i andreomgang spilte en forsvarsrekke på i snitt 17 år, og de klarte seg meget bra!

FFK har klatret opp på en 3. plass med de siste ukenes resultater og har nå 40 poeng på 18 kamper. Foran ligger Sprint/Jeløy (42 poeng) og Kvik Halden 2 (46 poeng), men begge disse lagene har spilt 20 kamper.

I kveldens kamp mot Sparta må det også tas visse forbehold inn mot søndagens a-kamp mot Brattvåg, dermed er det denne troppen som tar imot Sparta til kamp:

Aleksander Karstensen (20), Daniel Johansson (19), Noah Bech Hermansen (17), Oscar Lopez Borgersen (23), Oscar Øren (19), Magnus Johansen (18), Tage Johansen (16), Anas Farah (19), Alexander Zoulakis (19), Markus Berg (19), Phillipe Koko (20), Fredrik Stokke (19), Sakari Mattila (30), Eirik Vestby (19), Micael Lervik (18), Nicolay Solberg (28), Daniel Willadsen (17) og Riki Alba (24).

Kampstart på Stadion er 19:30 - Velkommen!