Reisebrev fra Tyrkia - Filip Westgaard

A-laget er i Tyrkia på treningsleir hvor de har 10 treninger og 1 kamp frem til fredag, men i mellomtiden får de tid til mye annet. De andre tingene skal gutta selv fortelle om, først ut er Lislebys egen Filip Westgaard.

Etter en nokså lang reise i går var det deilig å komme i gang med en god frokost før årets første gresstrening stod for tur.

Treningen starter med en veldig motivert gruppe som gleder seg til å komme i gang med treningsleiren og få tilbake den deilige gressfølelsen. Dagens økt ble brukt til å tilvenne seg gresset og terpe videre på spillemønster og relasjoner. De som ikke spilte full kamp mot Skeid i helgen avsluttet treningen litt mer intenst og spilte noen kamper 4v4. Lagene var så jevne at  det måtte straffekonk til for å kåre et vinnerlag. Gledelig var det at Rino Falk Larsen trente for fult og så frisk ut, selv om det var han som ble syndebukk for det røde laget med et sleivspark på den siste straffen.

Etter lunsjen var det mange som vil utnytte det fine været og få sine første solstråler på kroppen. Fra en kald vinter hjemme er det ikke feil å komme hit der det er 22 grader og skyfri himmel.

2

Ettermiddagen ble brukt til møte og gruppearbeid hvor vi snakket sammen om viktige ting for at vi skal kunne prestere så godt som mulig. Både på og utenfor banen.

Kvelden består av mye kortspilling og FIFA. Oscar Lopez er foreløpig mannen alle sliter med å slå i FIFA, mens undertegnede fortsatt er mester når det kommer til kortspill.

Ellers så ser jeg frem i mot flere gode treningsdager og det å være sammen med gutta og ha det artig.

Mvh. Filip J. Westgaard