Phillipe Koko ut 2020

Phillipe Koko har tatt store steg i år og har nå satt signaturen på en ny kontrakt med FFK ut 2020.

Phillipe Koko har kommet gjennom FFK-systemet, men var en tur innom Nybergsund våren 2018, der han fikk med seg mye nyttig erfaring hjem til Fredrikstad.
Gjennom høsten i fjor trente midtbaneterrieren mer og mer med a-laget og i vinter ble han en permanent del av a-troppen.

- Phillipe har en ekstrem spisskompetanse i form av forflytningsevne, løpskapasitet og taklingsevne. Han er ambisiøs og en spiller vi har tro på. Forteller Per-Mathias Høgmo.

Denne uken satt han signaturen sin på en ny avtale som knytter han til klubben minst ut 2020-sesongen. Ballvinneren på midtbanen trekker frem spesielt to trenere som har hjulpet han på veien mot a-troppen.

- Jeg er veldig glad for å ha signert profesjonell avtale med FFK, dette har jeg jobbet veldig hardt for over lang tid. Trenere som Magnus Pettersen og Magnus Meling har hatt troen på meg og hjulpet meg hele veien, uten dem hadde jeg ikke vært der jeg er i dag. Nå er det å gjøre alt vi kan for opprykk i 2. og 4. divisjon som gjelder, og jeg skal bidra med alt jeg kan for at vi skal klare begge deler. Så skal jeg fortsette å jobbe hardt og håper muligheten for spill på a-laget kommer. Forteller Phillipe.

Vi gleder oss til å følge utviklingen til Phillipe fremover!