Øyvind Høgmo med ny avtale

Øyvind Høgmo har hatt ansvaret for FFK sitt G16 lag i 2019, nå har han tatt på seg den oppgaven ut 2021!

Øyvind Høgmo kom til FFK fra Sprint/Jeløy høsten 2018 og har fra januar 2019 hatt ansvaret for G16 samt vært trener på Wang Ung. Den unge og ambisiøse treneren har sammen med resten av støtteapparatet og laget sitt hatt et flott år, toppet med seriemesterskap i Interkrets Østland.

Nå har Øyvind skrevet under på en ny avtale med FFK og er med det også trener i Plankebyen mimimum frem til og med 2021. Øyvind selv er glad for å fortsette på arbeidet med å produsere fotballspillere i Fredrikstad.

- Det er en stor glede å kunne få signere en kontrakt som binder meg til 2 nye år som trener i Fredrikstad FK og G16. Etter en flott sesong med stor utvikling som også ledet til gode resultater gleder jeg meg til å ta fatt på veien videre. Det å kunne være en del av Fredrikstad Fotballklubb, få jobbe med ungdommer som hver dag ønsker å bli bedre, samtidig som jeg kan utvikle meg selv som trener og leder er veldig motiverende. Derfor ønsket jeg å fortsette!

2020 vil bli et år hvor fokuset fortsatt ligger på å skape et godt utviklingsmiljø hvor spillerne føler de kan få utfolde seg som utøvere og mennesker, men også lære seg å elske konkurranse! Med tiden, kanskje vi får se noen av dem på A-laget!
For meg personlig blir også 2020 et år hvor min utvikling som trener blir viktig, målet er å begynne med UEFA A-lisens. Gleder meg til å ta fatt på fremtiden med gode kollegaer, ivrige spillere og det å få jobbe videre med idretten som kan starte og stoppe kriger.
Forteller Høgmo.

Med det er en viktig brikke i Utviklingsavdelingen på plass - Vi gleder oss til fortsettelsen!