Overtidsjubel når 5. strake borteseier ble sikret!

Hjemmesterke Bryne mot bortesterke FFK, alt lå til rette for en uavgjortkamp, noe det også så ut til å bli langt ut i overtiden...

Det var duket for et tradisjonsrikt oppgjør søndag kveld når Bryne tok imot FFK på Bryne stadion.
Ingen av lagene fikk den starten de håpet på etter sommerpausen da Bryne tapte 1-0 borte mot Vidar og FFK spilte 0-0 mot Byåsen hjemme.
FFK gjorde kun en endring på laget fra forrige helg, Maikel Nieves kom inn på høyrekanten for Nicolay Solberg.

Kjelsrud i fokus
FFK kom fint igang på Bryne stadion mot et hjemmelag som la seg lavt og satset på raske overganger. Det tok litt tid før ting begynte å skje, men etter 10 minutter klemte først Veteli av et skudd fra langt hold rett i fanget til keeper, og like etterpå fikk Kjelsrud en god mulighet, men volley-forsøket fra 13-14 meter traff ikke skikkelig.

Etter snaue kvarteret fikk hjemmelaget en stor mulighet etter kontring, men headingen fra kort hold gikk rett på Jenssen før returen ble klarert til corner. Corneren ble også småskummel, men ballen seilte gjennom feltet uten at noen rørte den.

Etter 20 minutter slo Begby et strålende innlegg rett på hodet til Kjelsrud Johansen, dessverre gikk headingen hans like over tverrligerren. Stor sjanse!
Etter 25 minutter fikk FFK to nye gode sjanser, først ved Drage og så ved Nieves, begge gangene er hjemmelagets gode keeper på plass med benparader fra kort hold.

Etter 30 minutter kom endelig scoringen for FFK. Drage og Andreas Hagen spilte seg fint inn i 16-meteren, sistnevnte skjøt mot lengste hjørnet, der lå keeper, men returen kunne Kjesrud Johansen trille inn i åpent bur.

Noen minutter senere måtte Nieves gi seg med en kjenning i lysken etter en situasjon hvor han sklei i press. Inn kom Solberg og tok plassen hans på høyresiden.

Etter 36 minutter var lagene like langt på Bryne stadion. Hjemmelaget fikk en halvsjanse som ble blokkert til corner, den corneren var Klelsrud uheldig og satt i eget nett.
Og nå var det mye Kjelsrud, minuttet etterpå så han ut til å bli snytt for et straffespark når han ble revet ned i feltet, men dommeren lot spillet gå.

Mer skjedde ikke før hvilen. 1-1 etter en spillemessig god omgang hvor FFK kunne og burde vært i føringen.

Tim Nilsen ble helten!
Ingen av lagene gjorde noen bytter ved halvtid og dermed var lagene klare til å kjempe videre på en strøken, men tung gressmatte på et vindfullt Bryne stadion.

Det var en begivenhetsfattig første halvdel av andre omgang. Som i første omgang hadde FFK mye ball, mens hjemmelaget gikk for kontringene. I motsetning til før hvilen så var det ingen av lagene kom til de store sjansene.

Etter 75 minutter gikk Thomas Drage av, inn kom Love Reuterswärd.

Etter 77(!) minutter kom omgangens første skikkelige målsjanse når Bryne skjøt på et frispark like utenfor hjørnet til 16-meteren. En lur avslutning lavt mot nærmeste hjørnet, men der lå Jenssen og fikk dyttet unna skuddet.

Joona Veteli fikk seg en smell i en duell etter 78 minutter og måtte av banen, inn kom Tim Nilsen og la seg på topp med Kjelsrud, mens Andreas Hagen gikk ned på midten med Marius Hagen.

Mot slutten av omgangen var det Bryne som hadde mest å komme med. Flere frispark og lange innkast satt press på FFK-forsvaret.
To minutter på overtid var det alliekevel FFK som fikk en stor sjanse til å avgjøre når Reuterswärd slo inn til Nilsen som vant duellen og headet fra kort hold, men avslutningen fanget hjemmelagets keeper.

Men kampen var ikke over! 4 minutter på overtid kjørte Love Reuterswärd rundt på venstrekanten igjen og slo inn til Kjelsrud som headet ned til Tim Nilsen, han banket ballen i mål fra kort hold med kampens siste spark på ballen!

En fantastisk deilig seier på en vanskelig bortebane når vi påfører Bryne deres første hjemmetap for året.
Dermed seiler årets FFK-lag opp som barrierebryterne.
- Vi slo Levanger for første gang på bortebane.
- Vi er det eneste laget som har slått Nardo borte.
- Vi er det første laget som slår Bryne borte.
- Vi er det eneste laget som ikke har scoret mål på Byåsen!

10 på rad uten tap og 5 strake borteseire smaker godt!

Levanger neste!
Neste kamp for FFK er søndag om akkurat en uke, da kommer formlaget Levanger til Fredrikstad Stadion. Trønderne fikk en trå start på sesongen, men står nå med formidable 6 strake seire og tar stadige byks oppover tabellen.

Billetter kjøper du her:
- FFK Appen
- Aristokraten (se åpningstider på Facebook)
- FFK administrasjon (hverdager 8-16)