NYTT KEEPERAKADEMI DENNE VÅREN

FFK Keeperakademi er for keepere i alderen 7-17 år. Jenter och gutter.

Første runde i 2019 vill genomföras på Skogstrand Kunstgress, för att sikkerstille att vi alltid har tillgång på bane uansett hvor mye det snör. Här blir det 8 ökter innan vi enligt planen flyttar in på stadion igen för nästa periode. Oppstart onsdag 2e januari.

Kl.18-19: De yngste påmeldte
Kl.19-20: De eldste påmeldte

Ansvarlig er FFKs heltidsansatte keepertrener, Samuel Dirscher. Samuel er keepertrener med A -lisens, som nå jobbar i FFK i 2.div och med Kolbotn i Toppserien for damer. Han har tidligere vært ansvarlig for KeeperAkademi i IK Start, ledet keepertrening på Damelandslaget och er Oslo Keeperskoles mest brukte instruktør.

Dette er Samuels egne ord om øktene:
- Fokus på ökterna vill ligga på teknisk och taktisk utveckling genom övelser som spilleren kan ta med sig till treningsverdagen sin i klubblaget. Deltagarna vill få tillgång till videosekvenser, både av övelser och av ökter, detta för att öka läringen och tillrättalägga för träning utanför akademiet.

Vi vill differensiera innåt i grupperna och det vill vara nok instruktörer till att det ikke blir mer än 12 utövare per instruktör - detta för att säkerställa att alla keepere får mest mulig utbytte av hver ökt.

Pris: 1000,- per deltager.

Link til påmelding HER