Nye oppgaver med en gang - Ny kamp lørdag!

To kamper på fire dager, og så langt full pott. Allerede lørdag er det nye muligheter for gutta til nok en gang å legge ned full innsats og levere gode prestasjoner!

Tilbake i 2. divisjon på ett år
Neste motstander i denne hektiske kampperioden er Moss FK på Melløs Stadion.
Moss har spilt i 2. divisjon siden 2012, men klarte ikke å være blant de 7 beste i 2016 når serieomleggingen ble gjennomført.
Dermed måtte Østfoldingene fra helt nord i fylke spille 3. divisjon i fjor, men rykket opp med klar margin og er med det tilbake i 2. divisjon etter kun ett år.

Laget var stabilt og godt gjennom hele 2017, og startet vinteren 2018 på samme måte med seier både mot Østsiden og Bærum.
Fra og med februar har det derimot vært tyngre, og laget stod uten seier i treningskampene frem til seriestart. I seriestarten ble det også tap med 2-0 mot Bærum.
I midtuken kom derimot en etterlengtet opptur når de slo ut Kråkerøy av cupen med overbevisende 4-0.

Tidligere FFK-spiller Ola Lønn Jenssen spiller i Moss, men er for tiden skadet og mest sannsynlig ikke klar til helgens oppgjør.

God periode, men mye å gå på
Vi har fått en fin start på sesongen med 1-0 mot Asker i serieåpningen og komfortable 4-0 mot Kvik Halden i cupens første runde.
Ingen av kampene har fått frem det beste i gutta våre, men kollektivet er solid, hardtarbeidende og slipper motstanderne til svært få sjanser.
På den gledelige siden så ser treningshverdagen stadig bedre ut, og i øyeblikket har vi 21 av 22 spillere i full trening.

Mikko Viitikko er tilbake i full trening denne uken og var med i troppen mot Kvik Halden.
Joona Veteli er fortsatt ikke helt smertefri og klar for 100%, men er stadig nærmere og kan være aktuell for troppen til helga.

Billetter
FFK har mottatt 200 billetter til sittetribunen på Melløs.
Disse billettene kan kjøpes i administrasjonen på Fredrikstad Stadion mellom 10:00 og 16:00 torsdag og fredag.

Plankehaugen setter opp busser til Moss, se www.plankehaugen.no for mer informasjon.

Vi håper mange FFK-supportere tar den korte veien til Moss og støtter guttane, kampstart er 16:00 på lørdag - Sammen er vi sterke!