Ny uavgjort mot Åsane

Bortemøtet mot Åsane ble en jevn og tett affære, som resulterte i at poengene ble delt mellom lagene.

Det var et FFK-lag som dro til Bergen i håp om å klatre på tabellen, og gjerne over nedrykksstreken. Åsane derimot, ville det annerledes. Bataljen endte, nok en gang, uavgjort.

Jevn åpning

Det åpnet tett og jevnt på Myrdal stadion. Lite finspill, og utenom en FFK-heading over mål maktet ingen av lagene å skape noe innledningsvis. Begge lagene kom til innlegg, men kvaliteten og utførelsen var ikke tilstede i Bergen.

Vertene skapte en halvsjanse da Bjørshol headet på tvers like utenfor etter 35 minutter. Fredrikstad yppet seg også, men kom aldri til noe mer enn innlegg og et par skuddforsøk. En tafatt og sjansefattig første omgang endte uten nettkjenning til noen av lagene, og de fremmøtte på Myrdal stadion håpet nok på en mer actionfylt andre omgang.

Pangåpning

Og det skulle bli mer action. Rett etter hvilen gikk Åsane opp i føringen da Bjørshol banket inn ledelsen nede i hjørnet. Men hjemmelaget skulle ikke lede lenge. Bare fire minutter etter scoringen kom reduseringen signert Kapidzic.

Trebotic svingte inn et frispark, og nær fremste stolpe dukket Kapdizic opp og stanget ballen i keepers venstre hjørne. Etter litt over timen spilt var Åsane nære igjen. Nygard var ekstremt nære da han bredsidet ballen i tverrliggeren.

Jenssen vartet så opp med en strålende redning. FFK-keeperen lå som en panter nede ved stolperoten og fikk slått unna en farlig avslutning.

De oransje og sorte presset i sluttminuttene, men en god Håvar Jenssen og FFK klarte å rydde unna det som kom. Matchen endte uavgjort, et fortjent resultat kampen sett under ett.

2.juli tar FFK imot Tromsdalen hjemme kl.18.00. Velkommen til Fredrikstad stadion!

Kampfakta:

Åsane Fotball - Fredrikstad FK 1-1 (0-0)

Myrdal stadion

FFKs lag: Jenssen - Westgaard, Akinyemi, Leko, Nuhu - Veteli (Åsheim), Karoliussen, Trebotic (Skagestad) - Kapidzic, Flo, N'Diaye (Kaland)

Gule kort:

59 min Joona Veteli, FFK