Møter revitalisert Fram Larvik

Fram Larvik har hatt en meget trøblete sesong, men laget fra Vestfold har kjempet seg tilbake og blir ingen lett motstander denne høsten.

Topplag i flere sesonger
Fram Larvik har med beskjedne midler vært et stabilt topplag i 2. divisjon i flere sesonger. 6 sesonger på rad har laget vært blant de 6 beste på tabellen, flere av sesongene helt oppe i tetstriden.
Sesongen 2018 derimot har blitt en utfordrende og skuffende sesong på veldig mange måter.

Det startet allerede før sesongen med interne stridigheter i klubben over fordeling av budsjetter mellom elite og bredde. En opprivende diskusjon hvor elite kom tapende ut og sørget for store økonomiske konsekvenser for laget i fortsettelsen av sesongen.
Flere spillere forsvant i våres og i sommer, og i sommerpausen var det også stopp for Petter Belsvik som hadde vært hovedtrener for laget siden 2014.

Skader ødela vårsesongen
Fram Larvik startet sesongen brukbart med 9 poeng på de 5 første kampene, på det tidspunktet lå de f.eks. poenget foran FFK på tabellen.
Utover vårsesongen kom det flere og flere skade- og karanteneutfordringer, og sammen med et par spillere som ga seg ble det krise i rundene før sommerpausen.

I en tung rekke med kamper mot Bærum (0-5), Raufoss (1-4) og Elverum (0-7) hadde de knapt nok spillere på benken, før de i den mye omtalte og famøse opptredenen på Nybergsund bare klarte å stille 8 mann til kamp og oppgjøret ble stoppet etter 21 minutter på stillingen 3-0 etter at de fikk nye to skader.
På dette tidspunktet med et lag i oppløsning og store mørke skyer over økonomien ble det stilt spørsmålstegn ved om Fram Larvik kom til å fullføre sesongen, men laget har reist seg etter sommerpausen.

Endelig seier
Petter Belsvik takket for seg i sommer, og ny trener i høst er sportssjef og tidligere fotballspiller Ørjan Berg Hansen.
3. mnd. etter forrige seier var det stor lettelse når Fram Larvik forrige helg slo Moss med 3-0 og fikk fornyet håp for høstsesongen.
Selv om seieren var den første på 9 kamper, så var det ikke overraskende at de var tilbake på seierssporet, for Fram Larvik har spilt mange gode kamper etter ferien.

De har spilt jevnt med Grorud på bortebane, et oppgjør de tapte 1-0.
Hjemme mot Alta ledet de 1-0 når de på en veldig streng dommeravgjørelse ble redusert til 10 mann og Alta klarte å snu oppgjøret.
Borte mot hjemme-ekspertene Asker tapte de 3-1 i en kamp de skapte mange sjanser og kanskje hadde fortjent både 1 og 3 poeng, før de nå fikk sin etterlengtede seier over Moss.

Heng på sikker plass
Fram Larvik har både mistet mange spiller og hentet i mange siden vårsesongen, og utskiftningene har tydelig gitt ny energi.
Med seieren over Moss har Fram Larvik fått heng på lagene foran seg på tabellen og sikker plass. Nybergsund Trysil og Odd 2 bør ikke føle seg trygge med Fram Larvik jagende kun 3 poeng bak.

Fram Larvik har uttalt at de kommer til Østfold med mål om å reise hjem med 3 poeng i bagasjen, og med en stadig stigende form er det ingen grunn for Per-Mathias sine elever til å forvente annet enn en tøff kamp på søndag!

Kjøp billetter her:

Ticketmaster
Skaff deg billett på den raskeste og enkleste måten, gå inn på Ticketmaster via denne linken: Billetter FFK - Fram

Aristokraten
Supporterbutikken har hatt et herlig comeback så langt, her kan du skaffe deg omtrent alt du ønsker av supporterartikler, og du kan kjøpe billetter.
Aristokraten er åpent onsdag til fredag 12:00 til 18:00 og lørdag 11:00 til 16:00.

Fredrikstad Kino
På kinoen kan du også skaffe deg billetter til alle FFK sine kamper. Fredrikstad Kino har åpent fra 11:30 alle dager.

FFK sin administrasjon
Administrasjonen til FFK er bemannet med billettsalg alle hverdager fra 10:00 til 16:00.

Billettluka
Vi ser helst at du skaffer deg billett på forhånd, men vi har selvfølgelig også billettsalg på kampdag i billettluka.
Luka åpner 2 timer før kampstart.

Vi sees på Stadion - SAMMEN ER VI STERKE!