Møter Odd sine nest beste

20 dager etter at Odd var på besøk forrige gang, skal vi nå bryne oss på samme klubb, men i en noe yngre utgave.

Dyktig på spillerutvikling
Odd har etter hvert kommet godt i gang i Eliteserien og med 4 seire på de 5 siste og avansement til 4. runde i NM, så det er nok en god stemning på Skagerak Arena om dagen.
Rekruttene til Odd har hatt en ok start på sesongen, men står med to tap på rad når de kommer til Fredrikstad Stadion.

Odd har i flere år vært en av de beste i landet til å utvikle unge spillere. Det faktum at Odd er en av kun tre klubber som har andrelag i Postnordligaen i år, er både beviset på og årsaken til at Odd produserer mange unge gode spillere.
De aller fleste er også relativt lokale, fra ulike moderklubber i Telemark fylke.

Imponerende seier mot Alta
Til nå i sesongen har de vunnet 3-1 mot Stabæk 2 og en imponerende seier med 2-0 mot opprykkskandidat Alta.
Kampen borte mot Grorud endte med 3-1 tap og bortekampen mot Asker ble 2-0 tap. I forrige kamp var det et svært gavmildt Odd som stilte til start, Moss ledet 3-0 allerede etter 12 minutter. Til slutt endte oppgjøret med 6-1 til Moss.

Odd har variert noe i antall a-lagsspillere som har vært med på rekruttkamp, men som regel har Viljar Myhra voktet målet og spillere som Joshua og John Kitolano, Odin Bjørtuft, Marius Larsen, Tobias Lauritsen, Filip Delaveris, Bilal Njie og Stefan Mladenovic fra a-troppen har spilt de flere av kampene.
I en hektisk kampperiode med både serie- og cupkamper for a-laget har Odd ved et par anledninger stilt et rent juniorlag, men mot oss på tirsdag er det forventet at Odd stiller relativt sterkt, ettersom det ikke er a-kamp igjen før neste helg.

Tilbake på sporet
Etter en flott start har guttane våre hatt en periode med stang ut. Kampene mot Mjølner og Hønefoss skulle både på papiret og ut ifra kamputvikling gitt flere poeng enn det ene som vi står igjen med, men sånn er fotballen innimellom.
Nå gjelder det å fortsette med det som er bra, og utvikle det som vi kan bli bedre på. Over tid skal og vil gode prestasjoner gi riktig antall poeng, og over en sesong vil ofte fortjente og ufortjente poeng jevne seg ut.

Til tirsdagens kamp er fortsatt Mikko Viitikko ute med skade, mens det er usikkert om Håvard Åsheim blir klar fra sin ankelskade.
Forøvrig er det en sulten gjeng som gjør seg klar for kamp på Fredrikstad Stadion!
Hvem 18 som utgjør troppen, og hvem 11 som starter oppgjøret kommer vi tilbake til, henholdsvis i morgen og i forkant av kampstart.

Billetter
Merk tidspunktet for kampstart er klokka 19:00 på tirsdag 22. mai.
Billetter kjøper du på følgende måte:

- Ticketmaster Billetter FFK - Odd2!
- Fredrikstad Kino (fra 11:30 hver dag)
- FFK sin administrasjon (fra 10:00 på tirsdag)
- Billettluka på kampdag (fra 17:00)

Vi ses på Stadion - Sammen er vi sterke!