Møter god OBOS-motstand på søndag

Søndag kommer Strømmen på besøk og de er faktisk det laget i OBOS-ligaen 2018 som tok flest poeng av alle siste 10 serierundene, en glimrende test for oss på Stadion!

Beste laget i OBOS-ligaen på høsten
Selv om Strømmen var divisjonens beste lag de siste 10 serierundene så endte de på en 11. plass. Starten på sesongen var ikke den beste og halvveis så det ganske dystert ut for Strømmen som i tillegg til lite poeng også hadde lite penger og var avhengig av en solid innsats for å snu skuta.
Derfor er det all grunn til å la seg imponere over høstsesongen til Strømmen i 2018, nå går de en interessant sesong i møte med nytt trenerteam og mange nye spillere.

Espen Olsen har vært hovedtrener i Strømmen en rekke år, forrige sesong hadde han med seg vår egen Kasey Wehrman som assistent. Espen Olsen har blitt sportssjef i HamKam og Kasey er selvsagt hos oss.
Den nye hovedtreneren er ikke ukjent for oss i Fredrikstad, det er den unge treneren Ole Martin Nesselquist som tidligere har vært hovedtrener i Trosvik og senest Moss som har tatt over styringen.

Den sterke høstsesongen til Strømmen i fjor var godt hjulpet av flere lånespillere fra Eliteserien. Mauritz-Hansen (Stabæk), Charles Ezeh (Lillestrøm) og Moses Ebiye (Lillestrøm) var alle toneangivende og blir vanskelig å erstatte for Strømmen.
Flere andre spillere har forlatt klubben, men også mange nye fjes har kommet til, blant annet tidligere FFK-spiller Mats Andre Kaland.

Strømmen har spilt 7 treningskamper i vinter. Det har gitt tap mot sterk motstand som Vålerenga og Stabæk, men de har også vunnet mot divisjonskollegaene KFUM og Tromsdalen.
Før seriestart om drøye to uker har de igjen FFK og Skeid før de møter Ull/Kisa i første runde av OBOS-ligaen.

Fortsette utviklingen
Etter en jevnspilt, men ikke spesielt god første halvtime av kampen mot Alta forrige helg begynte etter hvert spillet å sitte og den siste timen var det mye god fotball fra hjemmelaget.
Det var flere gledelige momenter å ta med seg, men spesielt de fysiske resultatene var strålende og viste at den blytunge vintertreningen har vært verdt innsatsen. Guttane var veldig godt trent i 2018 og ingenting tyder på at de blir mindre løpssterke i år!

Etter et par kamper med dårlige uttelling var det også fint for laget å sette noen scoringer, noe man skal forsøke å opprettholde også på søndag!

KJØP SESONGKORT HER!

Bjørn Johansen gleder seg til en ny god test og ønsker å se et lag som opprettholder utviklingen de har hatt gjennom vinteren.

- Dette blir nok en god test mot et lag som spiller på et høyere nivå enn oss selv. Her får jobbet med tempo i det vi foretar oss, ikke bare fysisk forflytning, men også tempo i spill og oppfattelse av situasjoner. Det å oppfatte situasjoner og hvordan man agere er ofte det som skiller divisjonene. Vi gleder oss! Forteller hovedtreneren.

Det er fortsatt noen dager til kamp, men i øyebliket ser det ut til at det kun er Sakari Mattila og Eirik Mæland som ikke er med denne helgen.
"Saki" er ute en stund til, mens Eirik er igang på banen og med ball i neste uke. I tillegg har han, og skal han fortsette å trene godt fysisk i skadeperioden slik at han kommer tilbake i god form når han er klar for full trening om et par uker.

Den siste uken har Ahmed El-Amrani deltatt på trening med FFK. Ahmed er Oslo-gutt fostret opp i Lyn, Vålerenga og Skeid, de siste årene har han spilt i Ljungskile, Stabæk og FC Honka på de to øverste nivåene i Skandinavia.
Ahmed er en anvendelig spiller som kan bekle både back og kant på begge sider og har siden nyttår stått uten klubb. Han blir med på kampen mot Strømmen.

Billettsalget er åpent!
Billetter til kampen kan som alltid heretter kjøpes i FFK Appen. Det er raskest og enklest!
Det vil også være mulig å kjøpe billett fysisk ved inngangen, men vi ber alle som har mulighet til det om å benytte FFK Appen da dette minsker køene ved inngangen betraktelig!

Her har du all info du trenger om FFK Appen:  FFK Appen!