Med en snittalder på 17 år ble det storseier i 4. divisjon!

Et rekruttlag med en snittalder på 17 år slo Askim enkelt 5-1 mandag kveld. Hele 6 guttespillere var på banen da kampen ble blåst av, og de gjorde seg bemerket.

Med tanke på tabellen var det lite som stod på spill mandag kveld når et særdeles ungt rekruttlag tok imot Askim på Stadion.
Med tapet for Ås forrige runde har ikke FFK lenger muligheten til å vinne avdelingen, og Askim er fortapt på sisteplass og er klare for neste års 5. divisjon.

Med fullt fokus på kvalifisering for a-laget var det en ren junior-guttetropp som tok på seg oppgaven med å sanke inn 3 nye poeng i 4. divisjon, og det gjorde de med stil!

Eirik Vestby sendte FFK i ledelsen etter 30 min,det stod seg til pause.

Daniel Willadsen (15) satte inn 2-0 etter 57 min,før Askim reduserte til 1-2 med en halvtime igjen. Fredrik Bendtvold (16),også han guttespiller, satte inn både 3-1 og 4-1 før Phillipe Koko fastsatte sluttresultatet til 5-1 to minutter før full tid.

Dermed har rekruttlaget spilt siste hjemmekamp for året, og det endte med solide 13 strake seire!
Neste år forbedrer vi oss litt på bortebane og knepper oss en plass opp på tabellen.

Siste kamp for året spilles lørdag klokka 14:00, da er det Kråkerøy 2 som er motstander.