Kom og støtt guttane på søndag!

Søndag kveld er det klart for årets nest siste seriekamp på hjemmebane. Stabæk 2 er motstander og vi håper du tar turen for å lage liv på tribunen!

Etter en kontrollert og god seier på Nybergsund forrige helg er guttane tilbake på vinnersporet. Nå er det en ny type utfordring som står for tur, årets siste oppgjør mot et rekruttlag.

Talentfabrikk
Stabæk har de siste årene brukt store ressurser på å bygge opp utviklingsavdelingen sin, og resultatene kommer i stadig større grad.
Stabæk har fostret frem en rekke spillere til toppfotballen. Etablerte toppspillere som Jørgen Skjelvik, Vegar Eggen Hedenstad, Herman Stengel, Anders Trondsen, Mikkel Diskerud, Mats Møller Dæhli, Ola Kamara og Birger Meling er alle spillere som kommer fra Stabæk sine rekker, og som i dag har gått videre til større klubber.
I 2016 hadde Stabæk hele 19 spillere på de 6 ulike U-landslagene til Norge, og det er en statistikk Stabæk har holdt like god også i 2017 og 2018. Det er sjeldent et landslagsuttak uten flere spillere fra Stabæk.

Få seire
Rekruttlaget til Stabæk har en klar filosofi om å være en utviklingsarena for de mange unge og lovende spillerne deres. Sesongen 2018 har vært tøff for Stabæk i en stadig mer spisset og profesjonell 2. divisjon, men laget har allikevel vist i enkeltkamper at de på ingen måte må tas lett på.

Stabæk 2 har slått Elverum på bortebane, slått Bærum på hjemmebane og spilt uavgjort mot både Raufoss og Alta.
Allikevel har sesongen alt i alt blitt vanskelig og laget ligger veldig utsatt til på tabellen med 5 poeng opp til sikker plass når det gjenstår 9 poeng å spille om.

Som alltid er det vanskelig å forutse hvilket lag Stabæk stiller med, og spesielt med tanke på at det er spillepause i Eliteserien denne helga.
Som vanlig har de regler å forholde seg til:
- Ingen av de som startet forrige a-kamp kan spille.
- Kun 3 spillere som er 23 år eller eldre kan være på banen samtidig.

Sloveneren Filip Valencic ble hentet fra HJK Helsinki i sommer og selv om han ikke har gjort et stort inntrykk i Eliteserien enda, så har kantspilleren vært god for rekruttene med 4 mål på 7 kamper.
17 år gamle Oscar Aga er en annen som har imponert for rekruttene i år, den lovende spissen som spiller på samme landslag som Thomas Rekdal har banket inn 13 mål på 20 kamper i årets sesong.
Stjerneskuddet Hugo Vetlesen spilte også forrige kamp mot Moss etter å ha hatt karantene i Eliteserien, men han skadet seg og er ute i flere uker.

Gjenskape prestasjon
For Høgmo sine elever gjelder det å gjenskape den gode disiplinen og strukturen laget fremviste på Nybergsund, og som ga en flott seiersrekke i første del av høstsesongen.
Etter flere kamper med litt for mange baklengsmål var det en god bekreftelse for guttane at fokuset på den defensive strukturen ga resultater med en gang mot Nybergsund.
Den kollektive strukturen, innsatsen, løpemeterne og moralen blir viktige i de kommende kampene også!

Etter noen kamper på rad med mange sjanser, men ikke fullt så mange mål, så satser vi også på at de mulighetene er satt i banken og blir hentet ut nå i serieinnspurten.
De 5 første kampene i høst ga 15 mål, så det er ingen tvil om at laget kan score mye og vil gå for det i kampene som gjenstår!

Spillere på vei tilbake
For et par uker siden kom det plutselig mange uheldige skader på en gang, men nå begynner situasjonen å se litt lysere ut igjen.
Sakari Mattila og Rocky Lekaj er ferdigspilt for sesongen, mens Ludvig Begby fortsatt har noe tid igjen før han er klar for fotball.

Kjell Rune Sellin er på bedringens vei og kan kanskje være med i helgens tropp, det vurderes fortløpende.
Tomas Lopez Borgersen, Leonard Getz og Youssef Chaib som alle har slitt noe den siste tiden har denne uken trent som normalt.

Kom og støtt guttane!
Forrige gang vi møtte Stabæk 2 ble det en tett og spennende kamp med en herlig avslutning, en sånn kamp man husker lenge!
Vi håper du kommer og støtter guttane i innspurten, og ta gjerne med deg en du kjenner!

Billetter kjøper du her:

Ticketmaster
Den raskeste og enkleste måten! Klikk det inn her og skaff deg billett på nett: Billetter FFK - Stabæk 2

Aristokraten
Her kan du skaffe deg omtrent alt du ønsker av supporterartikler, og du kan kjøpe billetter.
Aristokraten er åpent onsdag til fredag 11:00 til 17:00 og lørdag 10:00 til 16:00.

Fredrikstad Kino
På kinoen kan du også skaffe deg billetter til alle FFK sine kamper. Fredrikstad Kino har åpent fra 11:30 alle dager.

FFK sin administrasjon
Administrasjonen til FFK er bemannet med billettsalg alle hverdager fra 10:00 til 16:00.

Billettluka
Vi ser helst at du skaffer deg billett på forhånd, men vi har selvfølgelig også billettsalg på kampdag i billettluka.
Luka åpner 2 timer før kampstart.

Vi sees på Stadion - SAMMEN ER VI STERKE!