Klare til å utfordre KFUM

KFUM har virkelig prikket inn høstformen, vi gleder oss til tøffe og morsomme utfordringer de neste to helgene!

KFUM er en stor klubb med nærmere 100 fotballag i seriesystemet i 2018 og driver i tillegg til fotball med volleyball og friidrett.
I 2016 spilte laget for første, og hittil eneste, gang på nivå to i norsk fotball.
I futsal er de derimot i eliteserien og koblingen med den tekniske innendørsfotballen har kanskje også vært med på å prege spillestilen til seniorlaget, ofte har flere spillere deltatt både på fotballaget på sommeren og futsal på vinteren.

Sterk innspurt
"Kåffa-stilen" har vært et velkjent begrep i norsk fotball de siste årene. Spillestilen handler først og fremst om et tålmodig pasningsspill i eget lag hvor man venter på åpninger i motstanderlaget.
Mister man ballen er det rask gjenvinning som gjelder.
I år har ikke laget vært like ekstreme på dette, men fortsatt preges laget av flere teknisk godt skolerte spillere som liker å holde ballen i laget.

KFUM har hatt en ujevn sesong resultatmessig. Etter en pangåpning med 3 strake seire kom en periode med få poeng. Så hentet laget seg inn igjen til sommeren, men åpningen etter sommerferien var svak med kun 2 poeng på 6 kamper.
Når kalenderen bikket september så fant Jørgen Isnes sine spillere igjen formen og påførte Skeid et sjeldent tap. Deretter har de gått ubeseiret og avsluttet sesongen med en rekke knappe seire og endte med 7 seire og 2 uavgjort på de siste 9 kampene for sesongen.
Med seier i siste serierunde snek de seg forbi Hødd på målforskjell og tok 2. plassen.

KFUM har flere gode spillere som har erfaring fra høyere nivå.
Stian Sortevik (Stabæk), Mansour Gueye (Strømmen), Tore Andre Sørås (Viking), Jørgen Hammer (Stabæk, Start) og Tobias Collett (Jerv) er blant spillerne som har tilhørt toppfotballen tidligere.

Toppscorer for KFUM i år kommer ikke fra toppfotballen, men Moses Mawa har allikevel imponert med sine 13 scoringer i Postnord-ligaen i år.
KFUM har vunnet halvparten av kampene sine i år, altså 13, spilt 8 uavgjort og tapt 5.

Fortsette utviklingen
Vår avdeling hadde 12 seriekamper etter sommeren, i KFUM sin avdeling var det 15 kamper siden sommerpausen. Allikevel er det FFK som har tatt flest poeng siden ferien, FFK har 26 poeng, KFUM har 25.
Der KFUM kan vise til en meget sterk form siden september, kan vi vise til en god form siden oktober.
Fasiten vår den siste måneden er 4 kamper, 10 poeng, 11 mål og 1 baklengs. En fin form det også!

Så det er med andre ord to lag med selvtillit som møtes til duell de neste to helgene, det kan ligge an til jevne og morsomme kamper!

Sakari Mattila og Rocky Lekaj er som kjent ute i lang tid med sine skader, mens Ludvig Begby er på gang igjen og kan være aktuell til kvalifiseringen.
Forøvrig er alle mann friske og klare til kamp!

Billetter
Billettsalget er godt igang både til borte- og hjemmekampen.
Kjøp billett til KFUM - FFK HER!
Kjøp biletter til FFK - KFUM HER!

SAMMEN ER VI STERKE!