Klare for nest siste seriekamp

Lørdag spilles årets 25. og nest siste seriekamp, det er tøff utfordring borte mot tabellnabo Grorud.

Gorud Idrettslag holder til i Groruddalen, et område som har nesten dobbelt så mange innbyggere som Fredrikstad kommune.
Mer en hver femte Oslo-innbygger bor i Groruddalen, og området har over 60 000 arbeidsplasser, så det er på ingen måte et lite tettsted det skal spilles kamp på lørdag.

Området har fostret opp en rekke gode fotballspillere. Moa og Mos Abdellaoue, Daniel Fredheim Holm, Joshua King, Jan Derek Sørensen og vår egen Dagfinn Enerly. I tillegg kommer det flere andre gode idrettsutøvere som Ezinne Okparaebo og Mats Zuccarello herfra.

Med fra start
Grorud hadde en vanskelig vinter med mange utskiftninger i troppen og utfordringer med dårlige baneforhold, men når sesongen startet var oppkjøringen glemt og laget tok 3 strake seire.
Gjennom sesongen har Grorud vist en imponerende stabilitet, spesielt mot lagene på nedre halvdel har laget til trener Eirik Kjønø nesten ikke avgitt poeng. Mot de 5 nederste lagene på tabellen står Grorud med 9 seire og 1 uavgjort. I høst har de også vunnet mot et par av topplagene, både borte mot Alta og hjemme mot Asker har Grorud tatt alle poengene.

Hjemme på Grorud Idrettsplass har laget hatt en god sesong. 12 kamper har gitt 7 seire, 2 uavgjort og 3 tap.
Hjemme har de delt poengene med Alta og Elverum, mens Raufoss, Moss og Bærum har reist hjem med full pott.

I forrige møte mellom klubbene endte oppgjøret til slutt 1-1.
Et innlegg fra Sellin fant Nilsen foran mål som ga FFK ledelsen 1-0, men Grorud utlignet rett før pause på et langskudd som forandret retning.
I andre omgang kjørte FFK på for et seiersmål, men Grorud stod imot og fikk til slutt med seg ett poeng hjem.

Nullstille og gjenskape
FFK kommer fra to fine seire på rad med mange mål og ingen baklengs. Det er en fin resept også for lørdagens kamp.
For Høgmo og hans elever er det fokus på å nullstille og gjenskape den siste tidens prestasjoner. Bygge opp energilagrene og hente frem masse innsats, løpemeter og lagmoral. Så kan det krydres med litt god fotball, da er vi vanskelige å møte!

Fortsatt er det ingen av spillerne som har karantener, Mads Nielsen er nærmest med sine 3 gule, men alle andre spillere er minimum 2 kort unna karantene.
Mattila og Lekaj er ute for sesongen, mens Ludvig Begby kjemper for å komme seg tilbake for å rekke noe av sesonginnspurten.

God støtte på Grorud
Allerede er en buss fylt opp til lørdagens kamp, men Plankehaugen setter gjerne opp en buss til dersom flere melder seg på.
Det er nok også å forvente at mange velger bilen inn til Oslo, så det er lov å håpe på god støtte fra sidelinjen for guttane - Nok en gang!

Kampstart er 15:00.
Grorud anbefaler at billetter kjøpes på forhånd, det gjør du via Vipps til nummer 13139. Billetten koster 100,-.