Jakter en ny god prestasjon mot Bodø Glimt!

Etter en sterk prestasjon på bortebane mot Sandnes Ulf sist kamp er FFK sultne på å fortsette utviklingen hjemme mot seriefavoritten Bodø Glimt!

Bodø Glimt rykket ned fra Elitserien i fjor etter en skuffende avslutning på sesongen. Med 7 runder igjen virket de helgule relativt trygge, men en fryktelig tung innspurt med 6 tap på de 7 siste kampene gjorde at Stabæk smatt forbi og sendte Nordlendingene ned i OBOS-ligaen.

Før sesongen 2017 har Bodø Glimt beholdt mye av stammen i laget, samt at et par gode signeringer på slutten av overgangsvinduet befestet klubben som opprykksfavoritt.
Sesongen har også startet bra med 2 seire og 1 uavgjort. Forrige helg ble Elverum sendt hjem som slakt fra Aspmyra, men selv om 5-0 er svært overbevisende, så bommet faktisk Elverum på straffespark på stillingen 1-0 etter en times spill. Derfra og ut var det overkjøring.

Før det har Kongsvinger blitt slått 3-2 i serieåpningen og i andre runde karret Bodø Glimt til seg ett poeng med scoring langt på overtid borte mot Åsane.

Skal bli bedre og bedre
FFK har hatt to sterke og en godkjent prestasjon til nå i OBOS-ligaen. Med litt mer presisjon og kynisme i noen få avgjørende situasjoner så kunne man hatt både 5, 7 og 9 poeng.
Det aller mest positive så langt i sesongen er viljen og disiplinen laget har med seg på banen hver gang, og ikke minst at de gode prestasjonene har kommet på tross av at det har vært en utfordrende skadesituasjon de siste ukene.
At laget presterer selv om hele 17 spillere til sammen har startet FFKs 3 seriekamper tyder på en god bredde i troppen og en positiv konkurransesituasjon.

Skadesituasjonen virket prekær etter Sandnes Ulf på mandag, men gjennom uken har heldigvis flere spillere meldt seg klare for kamp.

Ludvig Bebgy
Har slitt med hofteleddsbøyeren siden la Manga i februar. Denne uken var han tilbake på feltet med resten av laget, men trenger fortsatt noe tid på å bli klar for kamp.

Jarkko Lahdenmäki
Tråkket i forrige uke, men har denne uken vært tilbake i trening og er klar for kamp

Dinko Trebotic
Fikk en kjenning i låret før forrige kamp, og har for det meste trent alternativt denne uken. Er symptomfri og med i troppen mot Bodø Glimt.

Kevin Wright
Ble taklet stygt mot Start i første serierunde, men har trent for fullt denne uken og er med i troppen mot Bodø Glimt.

Razak Nuhu
Måtte gå av mot Mjøndalen med en kjenning i låret, er på bedringens vei og kan være kampklar til neste uke. Ikke med mot Bodø Glimt.

Ulrik Flo
Fikk seg en skikkelig smell mot Sandnes Ulf som endte med både sting, tannlegebesøk og en vond skulder. Er i trening igjen og er med i troppen mot Bodø Glimt.

Shola Akinyemi
Måtte av mot Sandnes Ulf med en vond muskel i låret. Har trent alternativt denne uken og er i rask bedring, kampen mot Bodø Glimt kommer allikevel for tidlig for Shola.

Magne Simonsen
Har slitt med en vond ankel hele vinteren og våren. Det er fortsatt en stund til Magne er i full trening.

Anas Farah
Fikk utfordringer med en betennelse i kneet når han nærmet seg full trening. Er igjen på bedringens vei og er ventet tilbake i full trening i løpet av mai.

Oppsummert så er det fortsatt utfordringer, men flere spillere er forhåpentligvis raskt tilbake og flere som i begynnelsen av uken var tvilsomme til Bodø Glimt er klare for kamp.

Fotballbyen Fredrikstad!
Første hjemmekamp mot Mjøndalen fristet 4300 mennesker til stadion, det er sterke tall når man sammenligner med resten av landet.
Start har nest mest i OBOS-ligaen med 3800 mot nettopp FFK i serieåpningen, forrige helg hadde de 2900. Bodø Glimt har hatt i snitt 2400 mennesker på kamp på sine to første hjemmekamper.
I Eliteserien er det hele 5 lag som har færre tilskuere enn på sine hjemmekamper så langt enn det FFK hadde mot Mjøndalen i serieåpningen.

Søndag er det en ny mulighet for å ta turen til stadion og støtte laget til en god prestasjon. Kampstart er 15:00 – Velkommen på kamp!