Jon Boye Borgersen i Europris

Europris signerer ny FFK-avtale for 2017

Europris og FFK på lag, både i medgang og motgang! For tolvte år på rad blir Europris en viktig hovedsamarbeidspartner til Fredrikstad Fotballklubb.

Mandag ble den første store samarbeidsavtalen for 2017-sesongen undertegnet. Og det er en lojal og lokal aktør som øker bidraget sitt til klubben. Europris blir nemlig å finne på FFK-drakta også i 2017.

- Med vårt sponsorat ønsker vi  å forsterke vår lokale forankring og tilhørighet til Fredrikstad. Vi tror at for de fleste av våre ansatte betyr både Fredrikstad og FFK noe spesielt. Man er stolt av byen og laget. Generelt mener vi at store og små bedrifter i byen har et samfunnsansvar for at idrettslag, foreninger, arrangementer kan videreutvikles, som igjen skaper engasjement, stolthet og en verdiøkning til byen, sier Jon Boye Borgersen i Europris.

- Når det gjelder vårt sponsorat til FFK vil profileringen av logo på drakten ha en verdi ved at vi får eksponert Europris-logoen til flest mulig potensielle kunder over hele Norges land. Selv om Europris er en landsdekkende butikkjede med snart 240 lavprisvarehus over hele Norge, er det naturlig å sponse FFK etter som vårt hovedkontor ligger i Fredrikstad, legger han til.

Og profileringen på drakta vil synes: Tallene for 2016 er ikke klare ennå, men i 2015 var FFK i TV-skjermen på riksdekkende TV i over 20 timer. Hvert år skrives det over 8000 artikler om FFK i norske medier. Fra 2017 vil frontingen av OBOS-ligaen bli enda sterkere når Discovery overtar TV-rettighetene.

- Europris er en betydelig samarbeidspartner for FFK. Vi er veldig glad for at vi har signert en ny avtale med Europris såpass tidlig, og for at avtalen inneholder en opsjon for 2018, sier Dag Solheim som har forhandlet avtalen på vegne av FFK.

Vil du ta en prat med FFK for å høre om mulighetene for samarbeid for din egen bedrift? Kontakt oss på [email protected] eller ring 95998181.

Jon Boye Borgersen i Europris