Høgmo på reise med danske toppklubber

Etter et klubbesøk tidligere i våres ble Per-Mathias Høgmo invitert med til USA med flere danske toppklubber, det ble et nyttig opphold for den Sportslige lederen.

Mandag er Per-Mathias tilbake i Fredrikstad etter en drøy uke på tur med danske kolleger. Etter at Per-Mathias og Joacim Heier var på klubbesøk hos FC Midtjylland tidligere i våres ble den sportslige lederen invitert med på en studie og spillerlogistikk tur USA av den danske storklubben.

Per-Mathias har bl.a reist sammen med Ove Pedersen (FC Midtjylland), Jon Bredahl (tidligere Nordsjælland) og Rasmus Brandhof (Skive). Oppholdet bestod bl.a. i å se kamper på ulike nivåer. I tillegg observerte og trente de ca. 200 spillere i Florida og North Carolina som ønsker seg kontrakt med klubber i Europa. Per-Mathias melder at nivået har vært svært ujevnt, men at det er nyttig erfaring. Ellers går dagene til interessante faglige diskusjoner innen både fotball og spillerlogistikk, et vesentlig utbytte av turen er naturligvis nettverksbygging inn mot dansk klubbfotball.