God prestasjon mot hardtkjempende Rakkestad

Rekruttlaget tok en ny seier da de slo Rakkestad på bortebane mandag kveld. Seieren var den 10. i rekken for unggutta som på de samme 10 kampene har satt inn 40 mål!

Rakkestad kjemper for tilværelsen og det syntes på innsatsen til hjemmelaget mandag kveld. Det var flere tøffe dueller og susende taklinger utpå matta, men våre unge rekrutter stod opp på en solid måte og etter hvert som kampen gikk ble det mer og mer rom å spille i. I det kalde oktober-været ble det til slutt 3 nye poeng for rekruttene som forlenget seiersrekken til 10 kamper.

Alba på plass igjen
FFK tok ledelsen ved målmaskinen Riki Alba etter et kvarter av kampen. En god corner fra Oscar Lopez Borgersen ble stanget i mål av spissen på bakre stolpe. 10 minutter senere var Nicolay Solberg i god skuddposisjon og ble felt. Sakari Mattila fikk ansvaret fra 11 meter, keeper gikk riktig vei, men det harde skuddet fant veien til nettmaskene.

Bare minutter senere fikk Rakkestad ny energi i det et langt innkast ble stusset inn i feltet, FFK fikk klarert, men ikke lengre enn til Magnus Næristorp som banket inn reduseringen fra 10 meter. 2-1 var også resultatet til pause på Rakkestad Stadion.

Komfortabelt til slutt
Utover i andre omgang begynte kreftene å ta slutt for Rakkestad og dermed ble rommene store for de unge rekruttene. Eirik Vetby entret banen ved halvtid og var toneangivende i andre omgang. Etter 55 minutter nølte hjemmelaget i forsvar og kjappfoten Vestby ble klippet ned i det han var i ferd med å avslutte alene med keeper. Denne gangen var det Alba sin tur til å skyte straffe og han banket den sikkert opp i nettaket.

Etter 60 minutter gikk Atli Barkarson av banen. Islendingen spilte to landskamper forrige uke og overlot plassen til Magnus Kjellberg Johansen. Noen minutter senere spilte Noah Bech Hermansen en flott ball til Nicolay Solberg i bakrom, han la igjen til Riki Alba som skjøt forbi keeper, men på streken lå en Rakkestad-forsvarer og blokkerte, på returen var Anas Farah og banket spikeren i kista med sin 8. scoring for høsten.

Etter dette kom flere av de lovende juniorspillerne inn. Fredrik Stokke, Alexander Zoulakis, Micael Lervik og Markus Ballari Berg tok plass til fordel for Riki Alba, Nicolay Solberg, Oscar Lopez Borgersen og Phillipe Koko. De kunne og burde vært med på flere scoringer, men hjemmelagets keeper avsluttet kampen med flere gode redninger og sørget for at FFK stoppet på 4 scoringer denne kvelden.

2 kamper igjen
Med mandagens seier er FFK oppe på imponerende 58 poeng og beholder serieledelsen med to poeng ned til andreplassen. Nå mangler kun to seire for å få spille kvalifisering mot suverene Sandefjord2 fra Vestfold sin 4. divisjonsavdeling. Neste kamp er mandag 21. oktober "borte" mot Kråkerøy2 på Fredrikstad Stadion. Deretter avsluttes 4. divisjon fredag 25. oktober, da er det Moss2 som er motstander hjemme på Stadion.