G19 med gode prestasjoner i Gøteborg!

En utvidet G19-tropp var i helgen i Gøteborg hvor de møtte den Danske toppklubben Aalborg til dyst i en dobbelkamp. Den første kampen var mellom klubbenes under 19-lag, mens den andre var mellom under 17-lag.

Delt opp i U19 og U17
Juniortroppen ble utvidet med noen spillere fra vårt eget G16-lag, en hospitant fra Follo i tillegg til at Leo Olsen, Noah Hermansen og Tomas Lopez Borgersen var med fra a-troppen.

Begge kampene gikk i fantastiske Prioritet Serneke Arena i Gøteborg, motstander var Aalborg som spiller i Danmarks øverste divisjon.
Ettersom seriesystemet er delt opp annerledes i Danmark var klubbene enige om at det skulle spilles to kamper. Den første gikk mellom klubbenes U19-lag, mens kamp nummer to var mellom U17-lagene.

Seier i begge
I U19 oppgjøret kom Aalborg best i gang og ledet tidlig 2-0.
FFK fikk en redusering før pause når Said Barakat satt dagens første FFK-scoring.
Etter pause var det FFK som var best. Utligningen kom ved Lopez Borgersen før Adrian fra Follo satt inn 3-2. Micael Lervik fikk æren av å sette kampens siste scoring og 4-2 seier til G19!

Der det ble mange mål mellom U19-spillerne ble det langt fattigere med mål mellom U17.
Pawel Chrupalla ble eneste målscorer litt ut i andre omgang og sikret med det to seire av to mulige for juniortroppen søndag!

Gode prestasjoner og bra resultater er godt å ta med seg for G19 videre i oppkjøringen!