G16 strålte og tok over tabelltoppen!

Det var toppkamp på Stadion lørdag ettermiddag når tredjeplasserte FFK tok imot lederlaget Skeid til årets nest siste seriekamp.

FFK G16 har hatt en god sesong med både toppkamp i Interkrets og åttendelsfinale i NM. Lørdag skulle årets nest siste seriekamp spilles, og det var mot laget som før runden ledet serien, to poeng foran FFK.

Talentfabrikken Skeid har ledet tabellen lenge, men en god høst har ført FFK opp i ryggen på Oslo-laget. G16 prioriterer utvikling foran resultater, men når man har muligheten til å vinne serien er det naturlig nok alle mann til pumpene. Fredag fikk derfor ungguttene en ekstra inspirasjon da Sportslig Leder Per Mathias Høgmo ledet treningen sammen med resten av trenerteamet.

Kampen lørdag ble en maktdemonstrasjon av G16 som tok ledelsen etter 21 minutter ved Pawel Churpalla, og noen minutter senere var Markus Manirakiza på plass og doblet ledelsen. 2-0 var også stillingen til pause.

Etter hvilen tok det litt tid før målene kom, men de siste 10 minuttene av omgangen ble mye å gjøre for måltavleansvarlig på Stadion. Filip Alexander Stensland satt spikeren i kista med 3-0 etter 72 minutter, før Pawel Churpalla gjorde både 4-0 og 5-0 etter 75 og 78 minutter.

Med en serierunde igjen er FFK dermed på toppen av tabellen før de møter Stabæk i siste serierunde lørdag 26.10. Uansett hvordan den kampen går så har G16 gjort en flott sesong og trenerteamet med Øyvind Høgmo, Daniel Worku Pedersen, Roger Håland og Andreas Hagen kan sammen med spillergruppen se tilbake på et godt gjennomført og utviklende 2019!