G16 avsluttet kjempesesong med fin prestasjon i Halden

G16 har hatt en flott sesong med mange gode lagprestasjoner og rivende utvikling hos mange spillere. Søndag ettermiddag avsluttet de sesongen med å kvalifisere seg til neste års Interkrets etter 1-0 borte mot Kvik Halden.

G16 er det siste FFK-laget med obligatoriske kamper denne sesongen. Året ble avsluttet med den årlige og omdiskuterte kvalifiseringen til kommende års Interkrets for G16.
Årets kvalifisering gikk mellom 6 lag, hvorav 5 får plass i neste års Interkrets. FFK sin pulje bestod motstanderne Moss og Kvik Halden. De to beste er gjennom, nummer tre spiller mot nummer tre i den andre puljen.

Etter 1-1 mot Moss i første kamp var det spenning for FFK sin del før søndagens kamp. Vinneren av oppgjøret ville være klar for Interkrets 2020, mens ved uavgjort ville alt vært vidåpent.

Det tok litt tid for FFK å komme igang på Strupe kunstgress, men utover i omgangen satt spillet mer og mer. FFK utnyttet et stort bakrom hos hjemmelaget, men klarte ikke ta ledelsen på tross av store sjanser.
Etter en målløs første omgang var det FFK som tok tak i taktpinnen etter hvilen og skapte enda flere store muligheter, Kvik Halden stod imot helt til halve omgangen var spilt, da fikk FFK straffespark som Julian Jordheim satt i nota. 1-0 stod seg ut kampen og FFK kunne juble for plass i neste års Interkrets!

Et verdig punktum for G16 etter en strålende sesong!