Fram Larvik er neste utfordring

Lørdag tar vi turen over fjorden på Bastø ferja med kurs for Larvik og kamp om 3 poeng mot Fram Larvik.

Stabilt topplag i flere år
Fram Larvik rykket opp til 2. divisjon i 2008 når de slo Kvik Halden i kvalifisering. Etter et par år på nedre halvdel har laget fra Vestfold de siste 6 sesongene vært et stabilt topplag på nivå 3. Fra og med sesongen 2012 har laget blitt nummer 6, 3, 3, 4, 6 og 4.

Laget trenes av den tidligere storscoreren Petter Belsvik, noe han har gjort siden 2014-sesongen.
I vinter har det vært store utskiftninger i troppen til Fram Larvik. Ut har det forsvunnet viktige spillere som Alexander Betten Hansen (Mjøndalen), Andreas Drugge (lagt opp), Kornelius Norman Hansen (Southampton), Omar el Ghaouti (Bryne) og Erik Rosland (Bryne).
Inn har det også kommet flere spennende spillere, blant annet Kevin Beugre (HamKam), Sindre Osestad (Start) og Henrik Bredeli (Strømsgodset) sistnevnte var som kjent på lån i FFK på høsten i fjor.

Opp og ned i seriestarten
Fram Larvik startet sesongen på en flott måte med 2-1 over Nybergsund/Trysil i serieåpningen hjemme i Larvik, tok seg deretter greit videre i NM med 4-0 over Halsen, før de fulgte opp med en ny 2-1 seier borte mot Stabæk sitt rekruttlag i 2. serierunde.
Deretter ble det bråstopp når Grorud var i Larvik og vant med 4-2. Noen dager etterpå vant Mjøndalen 3-2 på samme bane, her måtte det ekstraomganger til for å kåre en vinner.
I 4. serierunde var Fram helt i nord og møtte Alta, noe som endte med en 3-0 seier for hjemmelaget.
Tilbake i Framparken i 5. serierunde ble det en sterk 1-0 seier over topplaget Asker, før det forrige helg ble et nytt tap når Moss ble for sterke på Melløs.

Med det er Fram Larvik plassert midt på tabellen etter 6 av 26 kamper med 9 poeng. 3 seire, 3 tap og en målforskjell på 8-11.

Årets andre og siste(!) kamp på gress
Etter en varierende mai så langt var det godt for guttane å bli belønnet med 3 poeng for en god prestasjon mot Odd sine gode rekrutter på tirsdag.
2-0 seieren var kamp nummer 10 i 2018 uten baklengsmål, og med tosifret antall målsjanser må man alt i alt kunne si oss godt fornøyd med prestasjonen.

Nå venter det kamp allerede 4 dager etterpå, men Per-Mathias sine disipler har restituert godt og gleder seg til en ny spennende utfordring, denne gangen på naturgress.
Forrige kamp på naturgress var en god opplevelse, den gangen ble det seier med 2-0 over Moss på Melløs, etter en bunnsolid gjennomføring.

Anas Farah måtte forlate banen i 1. omgang mot Odd og er ikke klar til helgens oppgjør, det er heller ikke Mikko Viitikko som er i opptrening etter sin leggoperasjon.
Forøvrig er alle mann klare og ser frem mot kampen mot Fram i Framparken!

Publikumsfest
Fram Larvik inviterer til fotballfest og håper på opp mot 2000 tilskuere denne helgen.
Kampen er lørdag 26. mai, med kampstart 16:00 - Vi håper mange supportere tar turen til Larvik med oss!

SAMMEN ER VI STERKE!