Fortsatt foran skjema fra 2017!

Med drøye 4 uker til seriestart ruller sesongkortsalget jevnt og trutt, fortsatt er det solgt flere sesongkort i 2018 enn det var på tilsvarende tidspunkt i 2017!

Vi nærmer oss raskt 1800 solgte sesongkort for sesongen 2018. Per 10. mars lå antall solgte kort ca. 50 stk. foran hva det gjorde på samme dato i fjor.
Respektable tall for mange av Eliteserieklubbene, enorme tall for en klubb som skal spille i Postnord-ligaen!

I 2017 var det til slutt 2180 plasser som ble kjøpt, med andre ord må det selges omkring 100 sesongkort i uka frem til Asker kommer på besøk 15. april, for å slå fjoråret.

Kjøp sesongkort her!

Sesongkort får du fra kroner 800,- som voksen, og fra kroner 375,- for barn/honnør/student.

Troppen (nesten) komplett
Med 22 spillere på kontrakt er troppen til Per-Mathias Høgmo komplett. 22 kan bli 23 dersom vi finner en løsning med arbeid for Bocar Seck.
Av de 22 som er klare så har hele 13(!) spilt i FFKs egen utviklingsavdeling, noe som må sies å være en meget solid lokal forankring.
En ung gjeng, med snittalder på 22.5 år, men som allikevel har mange spillere med mye erfaring fra både OBOS-liga og Eliteserien.

Etter en vinter preget av en del skader, så ser det lysere ut inn i den siste oppkjøringsmåneden.
Uten nye skader, så vil det fra og med neste uke sannsynligvis være en fulltallig tropp i trening.
Med et nytt trenerteam, ny filosofi og mange nye relasjoner på banen så blir ukene frem til Asker viktige for å samkjøre laget.

7 treningskamper spilt, 4 gjenstår før seriestart
Treningskampene så langt har vært varierende, men siste kamp mot Raufoss var av det oppløftende slaget med seier 4-0.
På den positive siden så har de 6 siste kampene gitt 12 mål, og kun 2 baklengs.

Før Asker står på motsatt banehalvdel i midten av april så skal laget gjennom 4 tester til.
Førstkommende søndag besøker Mjøndalen Fredrikstad Stadion, 8 dager senere er det Ull/Kisa som skal til Fredrikstad for sin generalprøve. To meget interessante kamper mot lag som har ambisjoner om å bygge videre på topplasseringene sine fra OBOS-ligaen i 2017.

Noen dager senere, på skjærtorsdag, er Kvik Halden motstander, mens siste kamp før seriestart er mot en av opprykksfavorittene i den andre avdelingen, Arendal. Den kampen spilles også på Fredrikstad Stadion, på 115-års bursdagen vår, 7. april.

Vi ses på Stadion - Sammen er vi sterke!