Forsterkningen av G19-troppen er i gang

U-avdelingen i FFK har hatt et strålende år og med 3. divisjon som en av kamparenaene er klubben svært konkurransedyktig for utvikling av unge spillere. En av de første forsterkningen før 2020 er Adrian Hansen som kommer fra Sarpsborg 08!

Hele ungdomsrekken til FFK fra G14 til rekrutt har hatt gode sesonger med mye sterke prestasjoner i 2019, det resulteterte blant annet i en meget spennende utviklingsarena med 3. divisjon for de fremste juniorspillerne neste år. 3. divisjon i 2020 ser ut til å bestå av 20 rekruttlag (KBK2 spiller kvalifisering mot Volda), hvorav de fleste er andrelagene til Eliteserieklubber. Med andre ord har FFK skaffet seg en god arena for å gjøre klubbens u-avdeling enda mer populær blant unge og ambisiøse fotballspillere, og ikke minst utvikle fremtidige toppspillere.

En av disse er Adrian Hansen som kommer fra Sarspborg 08 sitt juniorlag og er nå klar for juniorlaget til FFK. Adrian blir andreårs junior i 2020 og har ungdomslandskamper for Norge. 17-åringen er midtbanespiller og blir en spennende tilvekst for de røde og hvite.

- Jeg valgte FFK fordi de hadde en god plan for min framtid, de spiller fotball på en måte som jeg elsker og har et godt trenerteam. Som mål har jeg satt meg og spille fast jr, så mye 3.div som mulig og hospitere på a-laget. Forteller Adrian Hansen.

Vi ønsker Adrian velkommen til Fredrikstad og gleder oss til å se både han og de andre lovende ungguttene vise seg frem i FFK-trøya i 2020!