Øivind Kvammen (venstre) i Værste AS og Svend Anders Karlsen-Moum i FFK.

Første nye tribuneavtale signert

Værste AS fortsetter som sterk bidragsyter til FFK de neste tre årene. Den nye tribuneavtalen blir den første etter Stadion-innvielsen.

- For oss er det en selvfølge å støtte opp om byens stolthet. Optimismen er på full fart opp igjen, med flere nye koster på plass i klubben, sier markeds- og forvaltningsdirektør i Værste, Øivind Kvammen.

Håper flere vil bidra for klubben

FFK og Værste har nå signert avtale som gjør at hovedtribunen (siden der restaurant, losjer og innbytterbenker er) på Fredrikstad Stadion fortsatt heter Værstetribunen de neste tre årene. I tillegg til profileringen dette gir, samarbeider FFK og Værste på en rekke andre områder.

- Vi ser fremover og ønsker å bidra til å få FFK opp i Eliteserien igjen, der de hører hjemme, understreker Kvammen, som håper flere bedrifter i distriktet ønsker å stille opp for FFK i tiden som kommer.

Første nye tribuneavtale

Profileringen på de fire tribunene på Stadion ble før åpningen av Stadion i 2007 solgt til kommersielle aktører for å bidra til finansieringen av arenaen. Avtalene var på opptil 10 år. Avtalen med Værste nå er derfor den første tribuneavtalen som er signert etter åpningen for 10 år siden. De øvrige tre tribuneseksjonene jobber også klubben med å finne gode partnere til.

Vi ser fremover og ønsker å bidra til å få FFK opp i Eliteserien igjen, der de hører hjemme!

— Øivind Kvammen, Værste AS

- Dette er et godt bidrag til FFKs satsing. Det gir Værste en god profilering på Stadion, men er også et bevis på samfunnsansvaret Værste er med og tar. FFK ønsker å være en sterk og positiv ambassadør for byen. For å være det er vi avhengig av gode partnere, sier markedsansvarlig i FFK, Svend Anders Karlsen-Moum.