Før kampen: Mjøndalen vs FFK

Etter en spillefri helg med landslagsfotball er det igjen serierunde i OBOS-ligaen. 4 spennende runder gjenstår av årets sesong, først ut er bortekamp mot Mjøndalen.

Etter en sommer med flere nedturer har Mjøndalen hatt en veldig god høstsesong.
Det har tatt dem forbi Ranheim på tabellen og helt opp i ryggen på Sandnes Ulf på 3. plass. Opp til Start på opprykksplass er det nok litt for langt, men Mjøndalen er helt sikkert opptatt av å sikre 3. eller 4. plass for å få hjemmekamp i kvaliken.

I våres endte oppgjøret på Fredrikstad Stadion med 1-1 etter to sene scoringer.
Ulrik Flo kjempet inn ledelsen etter et frispark, men Mjøndalen utlignet noen minutter senere. 5 minutter før slutt holdt Flo på å gjøre det igjen, men avslutningen hans traff stolpen og dermed endte oppgjøret i en av årets mange 1-1 resultater.

Sesongen vår så virkelig ut til å snu når klokka bikka 75 minutter på Gjemselund i forrige bortekamp. Seire mot Åsane og Start, med uavgjort borte mot Elverum og Arendal hadde gitt oss en god periode. Den perioden så ut til å fortsette borte mot Kongsvinger før hjemmelaget snudde oppgjøret de siste 10 minuttene.
Forrige runde hjemme mot Ull/Kisa ble skuffende. I en kamp hvor sjansene våre ikke ville i mål og Ull/Kisa fikk vist frem kontringsspillet sitt, så endte det med 1-2 tap og vi tapte terreng til lagene foran oss på tabellen.

Opp til sikker plass er det henholdsvis 4, 5 og 6 poeng til Kongsvinger, Åsane og Tromsdalen. Bak oss lurer Arendal og Elverum bare 2 og 3 poeng unna.
I denne runden møtes Elverum og Kongsvinger på Elverum, et lokaloppgjør med mye prestisje som kan bety mye både for de involverte klubbene og oss selv.
Av de andre lagene rundt oss så møter Arendal Sandnes Ulf på bortebane, Tromsdalen har besøk har Strømmen og Åsane tar veien til Florø.

Vi har fortsatt skader på Magne Simonsen, Rino Falk Larsen og Jarkko Lahdenmäki, men utenom de 3 så er alle mann friske og klare for kamp på Isachsen Stadion i morgen.
Thomas Rekdal reiser lørdag til Serbia for å spille EM-kvalik med Norge G16, og med det blir han borte i denne kampen og mot Ranheim neste tirsdag.

Kampstart i Mjøndalen er 18:00 på søndag - Lykke til guttane!