Før kampen: Levanger vs. FFK

Etter en spillemessig god opplevelese mot Jerv på 16. mai, skal guttane denne helgen prøve å gjenskape den prestasjonen mot Levanger. Les hvem som er med til Trondheim her!

Levanger rykket opp til OBOS-ligaen etter sesongen 2014. I 2015 sikret de plassen med en sterk seier over Sogndal i siste serierunde, mens i 2016 tok laget nye steg. På denne tiden i fjor surfet Levanger på toppen av tabellen med 19 av 21 mulige poeng etter 7 serierunder.
Etter den imponerende starten jevnet sesongen seg ut, men Levanger endte til slutt på en fin 8. plass med 45 poeng, kun 4 poeng unna kvalikplass.

2017 har ikke startet på samme måte som fjoråret, men Levanger ligger plassert midt på tabellen med 8 poeng på 8 kamper. 1 seier har det blitt til nå, den var til gjengjeld imponerende, 3-0 ble det borte mot Arendal.
I likhet med FFK så har Levanger spilt tette kamper, med unntak av kampen mot Arendal så har alle oppgjørene endt med enten uavgjort eller ettmålstap.
Hjemme på Moan har ikke uttellingen vært på plass enda, 2 poeng på de 4 hjemmekampene har det blitt for Magnus Powell sine disipler. Også det en statistikk som FFK kjenner igjen.

Etter en svært oppløftende prestasjon på 16. mai, så har det vært en noe trøblete uke for Lobertos mannskap.
Flere av spillerne har vært plaget av sykdom, men på den positive siden så er kaptein Edvard Skagestad tilbake i troppen.
Simonsen, Falk Larsen og Farah er ute i lang tid, mens Håvard Åsheim ikke ble spilleklar denne helgen. Sistnevnte er forhåpentligvis tilbake fra neste uke.
I tillegg fikk vi årets første karantene denne helgen, Sanel Kapidzic må bli hjemme i Fredrikstad pga. hans 3 gule kort.

Følgende 17 er på flyet til Trondheim i dag:
Håvar Jenssen, Jon Masalin, Jarkko Lahdenmäki, Edvard Skagestad, Shola Akinyemi, Mislav Leko, Kevin Wright, Razak Nuhu, Mads Andre Kaland, Filip Westgaard, Patrik Karoliussen, Ludvig Begby, Kristian Brix, Dinko Trebotic, Joona Veteli, Mos N'Diaye og Ulrik Flo.

Hvem av disse som får sjansen fra start får du vite senere i dag.
Kampen kan du se på Eurosport sine nettsider - Kampstart er 18:00.

Vi ønsker guttane lykke til!