Før kampen: FFK vs. Levanger

Den 19. serierunden står for tur og på motsatt banehalvdel står gjerrige trøndere.

Levanger har kun sluppet inn 15 mål så langt i år, og den defensive tryggheten har gitt en god sesong så langt. Allikevel har ikke Magnus Powell sine menn hatt den beste sommeren, men de fikk en opptur sist helg når de slo Strømmen på bortebane med 1-0 etter et straffespark helt mot slutten. Det var første seier siden starten av juni.
Powell sitt lag er kjent for en stram struktur og lav risiko, en taktikk som har plassert laget på en fin 6. plass når vi er litt over halvveis i årets sesong.

Utenom å være det laget som slipper inn desidert færrest mål i OBOS-ligaen så langt i år, så er de også det laget som pådrar seg flest gule kort. Hele 40 gule kort har de samlet sammen på de 18 kampene som foreløpig er spilt. Til sammenligning er Ranheim i andre enden av den tabellen med 15 gule til nå. En annen tabell de leder i ensom majestet er antall selvmål, 3 scoringer har de bydd på til motstanderne sine så langt i år.

For vår egen del så har vi ikke scoret noen selvmål, og vi har heller ikke pådratt oss spesielt mange kort, men vi er i manko på poeng.
På hjemmebane har vi allikevel en fin rekke med ubeseirede kamper, man må helt tilbake til den bitre kampen mot Florø i starten av mai for å finne forrige tap. Etter det har vi spilt 6 seriekamper på rad hjemme som til sammen har gitt 10 poeng.

Magne Simonsen og Rino Falk Larsen er som kjent ute i lengre tid, mens Edvard Skagestad nærmer seg trening igjen. I tillegg til skadene så er Mislav Leko utestengt pga. sitt gule kort mot Jerv sist helg.
Utover det er alle mann klare for kamp, og trenerteamet kan velge mellom 20 friske spillere.
Treningsuken har vært god, og med mange spillere som er ivrige etter å bidra, blir laguttaket en positiv utfordring for Andrea og Aleksander.

Vi håper så mange som mulig tar turen til Stadion på søndag – Avspark er 18:00!