Flott prestasjon mot Nybergsund

Med 3-0 etter 15 minutter var det aldri noen tvil om hvem som skulle få tildelt poeng etter dagens kamp, og gutta kjørte på hele veien og leverte en solid prestasjon!

Over etter 15 minutter
Nybergsund kom helt sikkert til Fredrikstad med en god kampplan som skulle gi trøbbel for hjemmelaget. I løpet av 15 minutter var det bare å kaste de planene når kampen var i praksis over allerede.

Sellin kjempet til seg ballen ved cornerflagget etter 6 minutter og sendte et flott innlegg til Veteli som åpnet ballet for FFK med en fin heading.
Etter 10 minutter svingte Lekaj inn en corner, det endte med kjemping i feltet før den landet hos Sellin som hamret inn 2-0.
15 minutter var spilt når Lekaj slo en ball inn i feltet, keeper kom ut for å fange den, men ikke raskt nok og Sellin var på plass igjen og stusset inn 3-0 i åpent mål. Game Over.

Leko, Veteli og Sellin hadde gode muligheter til å score enda flere ganger, og på tampen av omgangen satt Mads Nielsen ballen i mål på corner. Den ble imidlertid annullert, uten at så mange skjønte hvorfor.
Dermed 3-0 til pause på Stadion.

Like mange mål etter pause
Starten på andre omgang var jevnere. Nybergsund gjorde to bytter i hvilen og kom ut i ny formasjon til omgang to.
Nybergsund skapte også denne omgangens første sjanse, men headingen på en presis corner gikk like over målet til Jenssen.

Så skrudde FFK til igjen. Veteli åpnet opp hele forsvaret til Sundet med en flott pasning til Rocky, han serverte videre den beste gave man kan gi til en venn, nemlig en ferdigscoret pasning. Tim Nilsen gjorde ingen feil og trillet inn 4-0.
Etter 75 minutter ville Tim gi tilbake til Rocky og sendte høyrekanten alene med keeper. Rocky takket og bukket og vippet elegant inn 5-0.
Så var det Eirik Mæland sin tur til å åpne et helt forsvar med en lekker pasning. Han tredde silkemykt gjennom Åsheim, Håvard har også lært hva man skal gi en venn når man spiller fotball, og serverte ballen til Rocky som enkelt kunne sette inn sitt andre og kampens 6. mål.

Også i denne omgangen stod det ikke på antall sjanser. Mads Nielsen, Youssef Chaib, Sellin og Veteli hadde store muligheter til å score enda flere mål, men med 6-0 er det ingen grunn til å være misfornøyd med noe som helst!

Neste oppgave
En flott prestasjon ble det i dag, som på mange måter bekrefter hva som bor i årets FFK-lag.
Nå skal de gjøre det de er aller best på; komme seg tilbake på feltet og trene hardt for å bli enda litt bedre før neste helg når turen går til Nadderud for å møte Stabæk sine unge og lovende rekrutter.

Blant treningsøktene den kommende uken er også en spennende utfordring mot Lillestrøm på Åråsen. Treningsøkta mellom LSK og FFK går onsdag ettermiddag klokka 15:00 og blir et fint avbrekk fra de vante treningsukene for Høgmo sine elever.

Takk til de 3500 tilskuerne som møtte opp og støttet laget i dag - Håper vi ses neste gang også, ta gjerne med en venn så blir det enda artigere!