Fire spillere i aksjon for Norge i påsken

Hele fire spillere fra FFKs utviklingsavdeling hadde representasjonsoppgaver for Norge i påsken.

G15 spilte kamper i Tsjekkia. FFK var det laget som representerte flest spillere i troppen. Hele tre spillere fra guttelaget; Noah Hermansen, David Buhinja og Mikael Engsmyr. Norge spilte mot Irland (4-1 tap) og Tjekkia (4-3 tap).

G16 landslaget deltok i påsken på UEFA Development-turnering i Polen og vant hele turneringen. Thomas Rekdal fra FFK spilte alle kampene for Norge: 4-3 seier over Ukraina, 0-1 tap mot Polen og 2-1 seier over Slovakia

- Det er bra å ha fire landslagspillere i aksjon i påsken. Det  gir spillerne gode referanser og erfaringer som de kan ta med seg i det videre arbeidet, forklarer Magnus Meling, utviklingsansvarlig i FFK.

-  Vi håper at det å delta på landslagssamling sørger for at spillerne trener med mer kvalitet når de kommer tilbake og at lærdommen de har fått smitter over på lagkameratene her i FFK, sier Meling.