Fin seier for rekruttlaget

Rekruttene møtte mandag kveld den gamle storheten Sarpsborg FK.

FFK stilte med et ungt, men godt lag fra start i mandagens 19. serierunde i 4. divisjon. I startoppstillingen fant man 8 Fredrikstad-gutter og 6 av spillerne holder fortsatt junioralder.

Hjemmelaget gikk ut i hundre og det ble raskt klart at poengene kom til å bli igjen i Fredrikstad.
1-0 smalt Chaib inn etter et nydelig angrep med flotte kombinasjoner.
2-0 satt Sellin inn etter et herlig forarbeid av Leo Olsen.
3-0 vippet Chaib elegant inn alene med keeper.
4-0 stod Sellin for etter et følsomt gjennomspill fra Oscar Lopez.
5-0 var det Lekaj som fikk æren av å sette inn, etter at Getz og Farah kombinerte seg fri på venstresiden.

5-0 til pause og kampen var definitivt punktert.
Etter pause roet det hele seg betraktelig ned, og mange lovende ungutter fikk muligheten etter hvert som de etablerte fra a-troppen ble tatt av.

Dermed var seier nummer 12 på de 13 siste kampene i 4. divisjon i boks, 20 mål på de 3 siste kampene lar seg også høre for de unge rekruttene.
Seniorgruppa til FFK har nå vunnet 13 av 13(!) kamper de har stilt opp på etter sommerpausen, og til helga er det nye muligheter.

Neste kamp er mot Borgar, også det på Fredrikstad Stadion, førstkommende mandag klokka 19:30.