FFK tar selvsagt vare på klubbhistorien

Fredrikstad Fotballklubb svarer på Demokratens artikkel torsdag, og har selvsagt ingen planer om å kaste ut klubbens stolte historie.

I en artikkel i torsdagens Demokraten (14.06.2017), reageres det på fjerning av historiske bilder på Fredrikstad Stadion. Vi i FFK mener saken er lite nyansert, har sitatfeil og faktafeil.

Fakta først: Bildet det refereres til i hovedsak, et bilde fra cupfinalen i 1984, har aldri blitt tatt ned fra veggen på Stadion, da det aldri har hengt der.

Før seriestart ble det, etter 10 års bruk av Stadion, gjort noen mindre grep med garderoben (spillerne har egen "bås" istedet for åpne benker), og en bildeserie fra cupfinalen 2006, som var montert i spillertunnelen, tatt ned for omplassering. Planen er at klubbens verdier og andre relevante motiver skal komme opp akkurat her hvor våre spillerne bruker de siste øyeblikkene før kamp og trening. De seks bildene fra 2006 ønsker klubben å finne nye plasser til, på Stadion eller eksterne steder, slik at enda flere kan se dem.

Det finnes derimot flere minner fra cupfinalen i 1984 på Stadion - som av så mange andre stolte øyeblikk i klubbens historie. Bare i klubbens egne lokaler og restaurant henger det over 50 historiske bilder. Det kommer i tillegg til metervis med pokalskap og et betydelig antall plaketter, diplomer og vimpler.

Disse historiske effektene er viktig for alle i klubben, og noe vi alle er stolte av. Det er selvfølgelig ingen som har noe i mot, eller reagerer negativt på disse eller andre historiske bilder på Stadion.

Avslutningsvis vil vi oppfordre til å ta kontakt med oss direkte, om man har spørsmål eller meninger.

For FFK,

Joacim Heier, daglig leder (mobil 481 30 910)

Jostein Lunde, styreleder

Andrea Loberto, hovedtrener