FFK avkledd i Bodø

To innslupne mål før det hadde blitt spilt ti minutter gjorde veien lang og bratt for FFK borte mot Bodø/Glimt. Det endte 4-0 på Aspmyra.

Marerittstart

Vi hadde ikke passert minuttet før Bodø/Glimt gikk opp i ledelsen. Mer korrekt 27 sekunder tok det før Ulrik Saltnes assisterte Vegard Leikvoll Moberg som bredsidet ballen enkelt forbi Håvar Jenssen.

FFK ble rystet av pangåpningen til Bodø/Glimt, og de helgule tok raskt kommandoen i kampen. Ludvig Begby fikk testet skuddfoten et par ganger før Bodø/Glimt nok en gang skulle finne frem til nettmaskene.

Trond Olsen kom alene og skjøt først midt på sisteskansen til FFK. På returen viste han derimot ingen nåde, og satt ballen enkelt i det åpne målet. To mål bak før det hadde blitt spilt ti minutter var fasiten, og poengene virket langt unna for bortelaget.

Rocky Lekaj fikk muligheten med hodet i det 24.spilleminuttet, men maktet ikke å styre headingen på mål. Og FFK spilte seg mer inn i kampen. Etter sjokkåpningen fikk bortelaget summet seg, og klarte omsider å eie litt ball også.

De største sjansene var det fortsatt Glimt som skapte. Etter halvtimen smalt det så hardt i rammeverket fra vertene, at tverrliggeren fortsatt dirret flere minutter senere.

Glimt fosset videre

Svensken Henningsson ble byttet ut til fordel for unggutten Thomas Rekdal i 2. omgang. Hjemmelaget hadde god kontroll, og styrte kampen slik de ville.

Og i det 67.spilleminuttet ville Ulrik Saltnes skrive seg opp på scoringslisten med et volleyskudd. Saltnes har nå scoret i imponerende sju kamper på rad.

Få minutter senere scoret Trond Olsen sitt andre for dagen, assistert av Leikvoll Moberg. Det ble også det siste målet for kvelden.

På søndag drar guttane på poengjakt i Arendal, før Åsane gjester stadion 3.august. Vi skal gjøre alt hva vi kan for å snu den dårlige trenden. Kom gjerne på stadion og støtt oss, det er nå vi trenger det som mest!

Kampfakta:

Bodø/Glimt - Fredrikstad FK 4-0 (2-0)

Aspmyra stadion

Tilskuere: 2654

FFKs lag: Jenssen - Leko, Karoliussen, Westgaard, Bredeli - Henningsson (Rekdal), Lekaj (Flo), Begby, Åsheim, Furebotn - Kapidzic (Buduson)

Mål:

1 min Vegard Leikvoll Moberg, B/G