FFK ansetter Niklas Nyland som utviklingskoordinator

FFK styrker utviklingsavdelingen kraftig ved å ansette tidligere utviklingsansvarlig i Sarpsborg 08 Niklas Nyland. Han vil tiltre i rollen som utviklingskoordinator i FFK.

I første omgang er Niklas engasjert i en deltidsrolle som i stor grad er selvfinansierende.
Niklas jobber til daglig som lærer på Rødsmyra barneskole og ved idrettslinjen på Fredrik ll.
Han største oppgaver for FFK i 2019 fordeler seg på følgende områder:

- Hovedansvar for spillerlogistikk og rekruttering for FFK G14, G16 og G19
- Tett samarbeid med Østfold fotballkrets
- Vil følge opp bylagstrenerne til FFK
- Bidra til å implementere spillerutviklingsfilosofien for G14:
- Skal delta på treningsøkter og kamper på vårt G14 i en planlagt syklus.
- Rollen innbefatter treneroppfølging og spillerutviklingsfokus
- UK skal delta og påvirke videreutviklingen av klubbens - metodikk og planverk.
- UK skal delta og påvirke strukturen og samarbeidsrelasjoner med andre aktører.
- Han vil også være arrangement leder for noen ulike turneringer klubben skal arrangere i 2019
- Niklas har et brennende ønske om å delta i en gruppering som vil prosjektere et trenerutdanningsløp sammen med andre skoler og institusjoner.

Utviklingsansvarlig Aleksander Olsen er strålende fornøyd med at det er gjort mulig å ansette Niklas Nyland og ser frem til kompetanseløftet ansettelsen vil gi.

- Jeg har jobbet sammen med Niklas tidligere i Vålerenga og vet at han har en kompetanse det finnes svært lite av i regionen vår. Han har opparbeidet seg erfaring og kompetanse gjennom tung akademisk utdannelse samt arbeidserfaring fra klubber som Vålerenga og Sarpsborg 08. Han jobbet i flere år for Norsk Toppfotballsenter og har vært med på grunnlaget for akademiklassifiseringen som toppklubber jobber etter. Jeg har jobbet hardt for å få Niklas med på laget i FFK og er trygg på at dette er en person klubben kan få glede av i tiden fremover både på kort og lang sikt. Niklas vil  jo ikke gå inn i noen fulltidsstilling i 2019, det har vi dessverre ikke ressurser til men håpet er at klubben kommer i en økonomisk situasjon og ikke minst ser verdien av en slik type kompetanse som tilfører organisasjon kraft. Forteller Aleksander.