Fem spillere på landsdelssamling

FFK har med hele fem spillere i landsdelssamlingen for 15- og 16-åringer i januar. Fra hele landet er det kun Lillestrøm har med flere spillere.

Det må være et godt tegn at FFK hevder seg helt i toppen når det gjelder spillerutvikling.

- De siste årene har FFK hatt stort fokus på utvikle lokale spillere fra egen by, gjennom å ha større fokus på utviklingsarbeidet i klubben og øke kompetanse i samarbeidsklubbene. Allerede nå begynner man å se litt resultater av dette. Det skal både spillere og samarbeidsklubbene har skryt for, forteller utviklingsansvarlig Magnus Meling.

Disse spillerne fra FFK er tatt ut:

• Mikael Engsmyhr (2002), back, tidligere Skogstrand.
  • David Buhinja (2002), angrep, tidligere Lisleby.
  • Oscar Jansson (2002), midtstopper, tidligere Torp.
  • Eivind Luktvasslimo (2003), back/kant, tidligere Trosvik.
  • Ole Langbråten (2003), keeper, tidligere Råde.

Engsmyhr og Buhinja har også deltatt på G15-landslaget i år.

Lillestrøm er overlegent den klubben som har med flest spillere (7 stk). FFK, Strømsgodset og Stabæk har alle med 5 spillere, mens Sarpsborg 08, Brann, Rosenborg og Viking har med 4 spillere.

Landsdelssamling er nest øverste nivå i NFFs spillerutviklingsstige, der landslaget er neste steg. 25 spillere fra region Sør og 25 spillere fra region Nord er tatt ut i i hvert av G15 og G16-årskullene som samles andre uka i januar.

Målet med samlingen er først og fremst å gi spillerne inspirasjon og referanser som gjør at de jobber enda hardere og bedre i hverdagen. NFF ønsker spesielt at spillerne skal få referanser og skolering på det som avgjør fotballkamper.

Lykke til gutter!