Feide over Arendal

FFK styrte det meste som skjedde ute på Fredrikstad Stadion lørdag, men Arendal scoret de gangene de skjøt og gjorde det spennende, allikevel ble det en festkveld og årets første trepoenger for guttane!

To mål uten målsjanser
I et tungt regnvær var det FFK som tok tak i kampen fra start mot et Arendal som la seg lavt i banen og forsvarte seg.
De første farlighetene var det hjemmelaget som stod for, men det var gjestene som tok ledelsen omtrent på sitt første angrep etter 12 minutter når Håvar Jenssen var ute og brøt et gjennomspill, men ballen havnet i beina på Rasmus Lynge Christensen som iskaldt satte ballen i åpent mål fra 20 meter.

FFK fortsatte å styre oppgjøret og skapte store muligheter, etter 20 minutter var det scoring nå Kjell Rune Sellin skallet inn 1-1 fra en Reuterswärd corner. Fortjent utligning for FFK.

Men det skulle ikke gå lang til før gjestene var tilbake i ledelsen når Jakob Rasmussen klemte til på et frispark fra langt hold. Et blytung skudd inn via stanga, men allikevel en scoring Jenssen til vanlig plukker lett.
Dermed 2-1 til gjestene på deres to eneste avslutninger, uten at de egentlig hadde skapt en eneste kvalifisert målsjanse.

FFK gikk til på nytt og skapte flere gode muligheter, flere ganger var det nærme på dødballer, men marginene var ikke på hjemmelaget sin side.
Lagene gikk til pause med et flatterende 1-2 resultat hjemme på Stadion.

Overkjøring etter hvilen
Etter pause var det en enda større FFK dominans og mer eller mindre spill mot ett mål hele omgangen.
Etter flere gode mulighet kriget Joona Veteli inn 2-2 etter 57 minutter, og FFK fortsatte å sette et tungt press på gjestene fra Sørlandet.

Etter drøye 70 minutter fant en for dagen strålende opplagt Håvard Åsheim frem til Andreas Hagen med en strålende pasning, lagets eldstemann var iskald foran mål og satt inn 3-2.
Noen minutter senere kom dagens godbit når Ludvig Begby vant ballen høyt i banen etter en vanskelig igangsetting fra keeper, med målvakten ute av målet lekte "Ludde" inn ballen med en følsom lobb!

FFK fortsatte finspillet og etter en sjansebonanza foran Arendal-målet trillet til slutt Tim Nilsen inn 5-3 i det 89. minutt.
Det kunne blitt mer også, men isteden var det Arendal som skulle få kampens siste scoring når de headet inn 5-3 i kampens siste sekunder.

Glimrende kamp!
Alt i alt var dette en sterk prestasjon av FFK som dominerte alt som skjedde på Stadion-matta gjennom samfulle 90 minutter.
Flatterende nok får Arendal med seg 3 mål hjem til Sørlandet, flatterende med tanke på antall sjanser gjestene klarte å skape og at FFK egentlig gjennom hele kampen hadde god kontroll på alt Arendal foretok seg fremover.

Med dette er FFK oppe i hele 36 mål på 14 spilte kamper i 2019!

Neste kamp for FFK er borte mot Byåsen i Trondheim.
Kampen spilles lørdag 11. mai klokka 15:00.

Mnadag møter FFK sine rekrutter Østsiden på Østsiden Stadion, kampstart 19:00.

Foto: Arne Glomdal