Eirik Vestby opp i a-stallen!

Eirik Vestby har vært toneangivende for rekruttlaget i 2019 og nå flyttes den fotrappe angriperen opp i a-troppen.

Gode prestasjoner for rekruttlaget
19 år gamle Vestby har hatt en fin utvikling på FFK sitt G19 lag de siste sesongene og årets sesong ble kronet med opprykk til 3. divisjon på rekruttlaget. Den hurtige angriperen bidro med 8 scoringer for det unge rekruttlaget, og var en viktig del av laget som slo Sandefjord totalt 8-1 i kvalifisering som ga opprykk. Neste sesong er det kun seniorfotball som gjelder for unge Vestby som tar plass i a-troppen til FFK.

- Jeg har hatt dette som mål de to siste årene og er veldig glad for å ta steget opp på a-laget. Jeg vil takke Magnus Meling på rekrutt, Magnus Petterson og Thomas Johnsen fra G19 for at de har hjulpet meg til å nå målet mitt. Forteller Eirik.

Spennende ferdigheter
Eirik rager ikke høyest på banen, men ofte er han blant de som løper fortest. Det gjør at han har egenskaper både i forsvar som en god press-spiller og i angrep hvor han har ferdigheter til å passere motstander. Det siste har de som følger FFK sitt rekruttlag sett han gjøre gang på gang denne sesongen. Per-Mathias Høgmo er glad for at nok en ung egenprodusert spiller har tatt steget opp i a-stallen.

- Vestby har hatt en fin utvikling denne sesongen. Plukker mye målpoeng. Sulten på å bli god og jobber knallhardt i alle situasjoner! Oppsummerer Per-Mathias Høgmo.

Med Eirik sin signatur teller nå a-troppen 16 mann inn mot 2020.