De frivillige - Skogli i bua

Helge Skogli er speaker på Fredrikstad Stadion når FFK spiller kamp, noe han har vært siden 2008!

Til daglig jobber Helge i adminstrasjonen til Konsum Gruppen på Gressvik. Innkjøpsbedriften er blant landets ledende og har de siste årene opplevd en eventyrlig vekst og suksess.

Fritiden bruker Helge blant annet på Fredrikstad Stadion. Vinter, vår, sommer eller høst, spiller FFK hjemmekamp så er Helge på plass - For 11. året på rad!

Hvor mange år har du vært speaker i FFK?
Debuten kom i Østfoldhallen 6. mars 2008 i en treningskamp mot Tromsø, og jeg er i gang med min 11. sesong på stadion.

Hvorfor velger du å bruke mye av fritiden din på FFK?
Jeg har  vært glad i klubben siden jeg var en liten gutt, og dette er mitt dugnadsbidrag som idretten er så avhengig av.

Hva er ditt beste minne fra tiden som speaker på Stadion?
Det er selvfølgelig mange øyeblikk, men Sølvsesongen 2008 med et publikumssnitt på over 11 000 pr. kamp er gode (gåsehud)minner.
Meget spesielt var også trykket fra bortesupporterne under Europacup-kampen på stadion mot Lech Podznan i 2009

Hvorfor burde personer der ute som ikke er det i dag, vurdere å bli frivillig i FFK?
Her er det oppgaver for alle som har lyst til å gjøre noe meningsfullt og lystbetont i et hyggelig miljø og i en inkluderende klubb.
Fra vaktkorps, kiosk-oppgaver, verter og mediahjelpere etc.

Har du lyst til å bli frivillig i FFK?
Vi har mange oppgaver, både små og store, ofte eller sjeldent. Bli en del av et fantastisk hyggelig miljø og vær med på innsiden av FFK!
Kontakt arrangements- og sikkerhetsansvarlig Clas Tofte på 905 42 600 eller [email protected].