Begby forlenger med to nye år!

Ludvig Begby passerte 100 kamper for FFK tidligere i år, nå har 21-åringen forlenget avtalen sin ut 2020!

109 kamper allerede
Ludvig Begby kom til FFK fra Lervik tilbake i 2012. A-lagsdebuten kom året etter mot Bodø/Glimt.
Siden den gang har den fortsatt unge spilleren fosset opp og ned venstresiden til FFK 109 ganger, nå er han altså klar for å fortsette med det i alle fall i to og et halvt år til!

- Veldig gledelig at Ludvig har signert for to nye år. Han har kvaliteter på og utenfor banen som gjør han til en viktig kontinuitetsbærer. Har tatt solide steg i flere av spillets faser denne sesongen. Sier Per-Mathias Høgmo.

Denne sesongen har "Ludde" blitt skolert tilbake til venstreback, posisjonen han startet seniorkarrieren på.
Per-Mathias ønsker offensive backer som er med fremover så ofte de kan, noe som passer løpssterke Begby som hånd i hanske.

- Jeg setter veldig pris på at klubben var såpass tidlig ute med å ønske meg med videre. Jeg trives bedre enn noengang med disse gutta og dette trenerteamet. Nå har jeg muligheten til å utvikle meg videre under den beste treneren i Norge i flere år fremover.
Jeg har vært med på mange nedturer, nå er det på tide med noen oppturer også!
Forteller Ludvig Begby.

Kontinuitet
Med den nye avtalen går Ludvig løs på sin sesong nummer 7 og 8 i med seniorfotball i FFK, sammen med Filip Westgaard, Håvard Åsheim og Håvar Jenssen er dette nå de virkelige kontinuitetsbærerne i klubben, og alle spillere som representerer klubben på den beste måte uansett om det er på kamp, i trening, på oppdrag for klubben eller i hverdagen.

Fra høsten av blir Ludvig også student i Halden og blir dermed med i gruppen av de mange spillerne på FFK som kombinerer fotball med studier.

- Ludvig representerer akkurat den type spillere vi vil ha til å prege treningskulturen vår med stor vilje, sult og ærgjerrighet til å bli bedre. I tillegg er han en minst like god representant for FFK utenfor banen som en skikkelig klubb-mann. Vi er veldig fornøyde med Ludvig blir med videre på dette prosjektet! Forteller Joacim Heier.