- Bare muligheter

Sportslig leder Per-Mathias Høgmo er fornøyd med utgangspunktet før en tøff høstsesong når han gir oss en oppdatering på tingenes tilstand på a-laget.

Ikke mange, men noen endringer i troppen
Per-Mathias Høgmo har hatt en aktiv sommer. Leonard Getz, Leo Olsen og Kjell Rune Sellin har takket for seg i FFK, mens Henrik Kjelsrud Johansen og Anas Farah er blitt ønsket velkommen tilbake.

- Henrik og Anas er begge godt integrert i klubben. I tillegg er det gledelig at både Håvard, Ludvig og Oscar er med for fullt på trening igjen. Det gjør at treningshverdagen er styrket og at vi har en solid kamptropp. Ludvig har hatt sin beste sesong som venstreback, samtidig som Håvard viste lovende takter før han ble skadet. Forteller Per-Mathias.

Selv om det er en solid og bred tropp Bjørn Johansen og trenerteamet rår over, så er FFK fortsatt på jakt etter en forsterkning til. Med Getz og Olsen ut er det få backer igjen i troppen, det håper Høgmo å få gjort noe med den nærmeste tiden.

- Vi har jobbet med flere alternativer og gjør fortsatt det. Det gledelige er som sagt at vi har viktige spillere tilbake etter skade, men vi har fortsatt behov for en ytterligere forsvarsspiller etter at vi mistet 2 ganger Leo, optimalt ønsker vi å signere en back som bekle begge sider. Sier Per-Mathias.

Høgmo forteller også at William Danquah, som den siste tiden har trent med laget og spilte treningskampen mot Ørn Horten, har reist hjem til London og at det i denne omgang ikke blir aktuelt å signere en avtale med han.

Ser lysere ut på skadefronten
A-lagstroppen har ikke vært helt skånet for skader første halvdel av 2019. Mattila har vært på skadelisten hele året, mens Mæland, Farah, Oscar Lopez Borgersen og Åsheim har vært ute i lengre perioder.
I sommer har også Ludvig Begby og Mads Nielsen hatt en opptreningsperiode etter å ha spilt siste halvdel av vårsesongen med vonde kropper. Nå ser det derimot lysere ut og inn mot første kamp i høstsesongen er mange spillere tilbake for fullt.

- "Saki" følger planen sin og har nå trent to uker med laget, neste fase for han blir å fases inn i kamptrening, først med rekruttlaget. Eirik trenger mer tid, og kommer til å bruke noen uker for å bli sterk nok i skadeområdet slik at han tåler kampbelastning. Anas kom skadet tilbake fra Grorud, men har gjort en god jobb og spilte 70 minutter for rekrutt på mandag. Ludvig og Håvard er i trening igjen og ser bra ut, men de er fortsatt under belastningsstyring. Mads og Oscar er med som normalt. Oppsummerer Jørn Pedersen, medisinsk ansvarlig i FFK.

Husk FOLKEKAMPEN!
Søndag 11. august klokka 17:00 skal mange tusen feststemte patrioter synge "For Fredrikstad" på pakkede tribuner. Billetter til kampen er GRATIS - Den skaffer du deg her:

• FFK Appen
  • WEB!
  • Aristokraten (se åpningstider på Facebook)
  • FFK Administrasjon (hverdager 08-16)