Andreas blir ny Fagansvarlig for By-samarbeidet

Fredrikstad gutten Andreas Lavik Nordby tar over som Fagansvarlig for By-samarbeidet etter Tomas Pomas Pereira.

Tomas Pereira ble i fjor høst ansatt som Fagansvarlig for By-samarbeidet. På nyåret ble han tilbudt en 100% stilling i Lillestrøm SK som G15 trener, noe han personlig ønsket sterkt. FFK ønskert ikke å være til hinder for Tomas sine ønsker og ambisjoner. Derfor har Tomas blitt erstattet av Andreas Lavik Nordby. Han komme til å fortsette med de samme oppgavene som Tomas hadde, både som trenerveileder for samarbeidklubbene og hovedansvarlig for By-lagene.

By-samarbeidet er på langsikt er tjent med dette. Fordi Andreas Lavik Nordby er, gjennom flere år som by-lagstrener,  godt innarbeidet i FFK systemet. I tillegg vil hans lokale tilhørighet sørge for en større forståelse av hva som befinner seg ute i samarbeidsklubbene og hva klubbene i byen kan bidra med for å utvikle flere gode fotballspillere fra Fredrikstad.

Et at de nye tiltakene som Andreas kommer til å starte med er fagsamlinger på stadion for alle trenere i samarbeidsklubbene. Derfor ber vi alle trenerne i samarbeidsklubbene holde av følgende datoer:

Lørdag 3.feb, lørdag 7.april, lørdag 26.mai, lørdag 23.juni, lørdag 1.sep og lørdag 10.mai.

Vi ønsker Andreas velkommen og takker samtidig Tomas Pereira for sin gode innsats og lykke til i Lillestrøm.