Alba klar for to nye år!

Riki Alba satt ballen i nettmaskene 46 ganger på 37 kamper i 2019, nå er han klar for to nye år i FFK-drakta!

- Følt meg hjemme fra første dag
Riki Alba kom til FFK helt på slutten av sommerens overgangsvindu. Den tidligere Vålerenga-spilleren signerte fra Lørenskog hvor han hadde vært i eventyrlig form og scoret 28 ganger på 19 kamper.
Nå tar den 24 år gamle nylig ferdigutdannede læreren med seg sin bedre halvdel og etablerer seg i Fredrikstad, i minimum ut 2021-sesongen.

- FFK er en fantastisk klubb man blir meget glad i på kort tid. Jeg har følt meg som hjemme fra første dag og derfor er jeg både glad og stolt over å ha signert videre med klubben. Jeg gleder meg til å bidra videre og har veldig stor tro på at 2020 blir et minnerikt år, fylt med mye glede. Forteller Riki.

Stor arbeidskapasitet
Per-Mathias Høgmo er glad for å ha spissen på plass i Fredrikstad de neste årene og har stor tro på at Riki skal bli en viktig bidragsyter for FFK med sin store arbeidskapasitet, gode press-spill og teft for mål.

- Riki viste tidlig i sin karriere kvaliteter som målscorer. Hans varemerke er stor arbeidskapasitet og godt press-spill. Dette er kvaliteter vi ønsker å videreutvikle i laget vårt og er derfor glad for å kunne signere en toårskontrakt. Han var sterkt delaktig i at rekruttlaget rykket opp i 3. divisjon med sine 18 mål på få kamper og fikk også vist seg fram på A-laget ved enkelte anledninger, noe vi håper å se mye mer av neste år. Forteller Per-Mathias Høgmo.

Med Riki på plass er 17 spillere på kontrakt for 2020 sesongen.