#27 Oscar Lopez Borgersen

Oscar er tilbake i FFK-trøya. Denne sesongen ser Kråkerøy-gutten frem til sin første sesong i a-stallen.

Eldstebror Lopez Borgersen startet karrieren i Kråkerøy. Som 14-åring gikk han til Trosvik, der han spilte i tre sesonger. I 2013 kom han inn på juniorlaget. Oscar spilte juniorfotball i to sesonger og fikk være med rundt a-laget. Midtbaneterrieren valgte imidlertid å prioritere studier, noe som førte til at han flyttet til Bergen. I Bergen hadde han to korte opphold i henholdsvis Lysekloster og Tertnes, før han spilte litt på skolelaget til Handelshøyskolen. I fjor vendte Oscar hjem til Kråkerøy, der han bar kapteinsbindet på høstsesongen. I mars fikk den sympatiske 95-modellen sjansen på ny i FFK-drakt.

Jeg føler at det alltid er mulig å finne en bakvei. Det er viktig og ikke gi opp, selv om ting ikke går på første forsøk

— Oscar Lopez Borgersen

Hva er ditt personlige mål før årets sesong?

Utvikle meg som spiller og forhåpentligvis spille meg inn på laget. Samtidig som jeg ønsker å bidra med mine styrker som er energi til laget og supporterne våre.

Hvem lager mest liv i garderoben?

Det må være Rino. Det hender ofte at vi ler av han. Han er litt distre og ikke alltid tilstede.

Hvem er den beste spilleren du har spilt med og mot?

Den beste jeg har spilt med er Haitam Aleesami. Det er beundringsverdig hva han har fått til. Den beste jeg har spilt mot er Moi Elyonoussi.

Hva er din oppfordring til supporterne?

Møt opp på Stadion og vær vår 12 mann.

Hvem er ditt forbilde?

Luka Modric. Han er en komplett midtbanespiller.

Hva gjør du utenom fotballen?

Jeg tar en master i finans på Norges Handelshøyskolen i Bergen som jeg forhåpentligvis er ferdig med sommeren 2019.

Navn: Oscar Boye Lopez Borgersen
Fødselsdato: 03.11.1995
Posisjon: Midtbane
Tidligere klubber: Kråkerøy