#22 Leonard Getz

Leonard er tilbake i FFK-trøya etter 2,5 år i Sarpsborg 08. Nå ser den løpssterke backen frem til å utvikle seg videre på a-laget.

Leonard Getz startet karrieren i Trosvik. 19-åringen ble tatt opp på guttelaget i 2014. Våren 2015 gikk imidlertid ferden til Sarpsborg 08. Unggutten var der i 2,5 år, før han vendte hjem til Fredrikstad i desember. Under hele fjoråret var Getz ute med skade, men etter en god og skadefri oppkjøring er unggutten glad for å være tilbake.

Det er veldig moro å være tilbake. FFK er den klubben jeg var og så på som liten, så det er en drøm og endelig få spille her. Jeg kom tilbake for å bli med på reisen tilbake til toppen. I tillegg til at jeg så på det som en bra mulighet for meg til å spille fast og utvikle meg.

— Leonard Getz

Hva er ditt personlige mål før årets sesong?

Å rykke opp med FFK og spille seg inn på laget.

Hvem lager mest liv i garderoben?

Mads og Tim. De danser, lager mye sprell og får opp stemningen.

Hvem er den beste spilleren du har spilt med og mot?

Den beste jeg har spilt med er Kamer Qaka, da jeg spilte i Sarpsborg 08. Den beste jeg har spilt mot er Sander Berge, da vi møtte VIF med guttelaget.

Hva er din oppfordring til supporterne?

Å fortsette med å være så supre som de alltid har vært.

Hvem er ditt forbilde?

Lionel Messi. Ingen er bedre enn han.

Hva gjør du utenom fotballen?

Jeg går på Wang, er med venner og slapper av.

Navn: Leonard Getz
Fødselsdato: 11.04.1999