Damelaget er i gang- ny runde i kveld!

FFK-damene er klare for sin andre hjemmekamp for sesongen på Stadion i kveld kl 17:00. På motsatt banehalvdel venter Ekholt- Enerly`s gjeng.

FFKs nystartede damelag er i gang med seriespillet i 3. divisjon, og har så langt møtt rekruttlagene til Drøbak Frogn og Sarpsborg 08 – som begge har lag én divisjon høyere oppe i divisjonssystemet.

I åpningskampen på stadion var det topp stemning på tribunene og høytidelig avspark ved Isabell Herlovsen og FFKs styreleder Jostein Lunde. Selve kampen endte 3-3. I oppgjøret mot 08 klarte ikke FFK-damene å følge opp det gode spillet og tapte 0-4.

Nå når oppgjørene mot rekruttlagene er unnagjort for vårsesongen gleder jentene seg til fortsettelsen. For et nykomponert lag er det naturlig at prestasjonene svinger litt, men målet ved kampstart er alltid å ta tre poeng.

Dagens kamp

I dag er det Ekholt BK som står på trappene til stadion. Mannen bak troppen, er ingen andre ringere enn FFKs tidligere spiller, Dagfinn Enerly, som så langt i sesongen kun har lidd et tap mot serieleder Råde. Ellers har de spilt jevnt med våre tidligere motstandere. Det blir dermed ekstra viktig for Fredrikstaddamene å ta sin plass på banen i denne kampen.

Til start stiller : Keeper: Olsen. Forsvar: Marthinussen, Zimmermann, Viken og Svensen. Midtbane: Alfredsen, Ruyter, Andresen, Poor og Fingarsen. Angrep: Stenrud

Vi ønsker våre rødhvite kvinner lykke til!

For laget- for klubben- for byen- sammen er vi sterke!

Foto: Arne Glomdal